האולטימטום לנתניהו ועימות מול יו"ר הכנסת: אמסלם עולה למתקפה

חבר הכנסת דודי אמסלם הגיע למזנון הח"כים עם ליאור קינן וספי עובדיה וירה לכל הכיוונים. "או שאהיה שר משפטים או כלום", אמר אמסלם שהוסיף: "נחוקק פסקת התגברות, חוק צרפתי והוועדה לבחירת שופטים - רק עם פוליטיקאים". גם הרבה כעס על יו"ר הכנסת הנוכחי מיקי לוי: "אני בז לו"

זמן צפייה: 16:43

בלי מעצורים: חבר הכנסת דודי אמסלם מהליכוד התראיין הערב (חמישי) לתוכנית "לפני החדשות" עם ליאור קינן וספי עובדיה והציג את משנתו לקדנציה הבאה, שבה הוא דורש את תפקיד שר המשפטים.

"או שאהיה שר המשפטים או שלא אכנס לממשלה", הבהיר אמסלם במסר ברור לראש מפלגתו בנימין נתניהו. "מערכת המשפט עקומה ברמות בלתי נתפסות. קודם כל נחוקק פסקת התגברות ב-61 ח"כים. הוועדה לבחירת שופטים תהיה רק עם פוליטיקאים, שרים וחברי כנסת. אין שופטים".

מה באשר לחוק הצרפתי?

"החוק הצרפתי הוא הכרחי במדינת ישראל. רוצים לחקור ראש ממשלה? לא בתקופת כהונתו. האם זה צריך לחול על משפט מכהן? זה דורש עיון. מנדלבליט, אלשיך, שי ניצן וכל החבורה צריכים לשבת בכלא על זה שהם תפרו תיקים לראש ממשלה. אנחנו באים לתקן את המערכת. רוב השופטים מגיעים מהפרקליטות. אנחנו נגיד שייצאו מהפרקליטות לחמש שנים ואז יוכלו להתמנות. ליאת בן ארי צריכה לעמוד לדין. יש יועצים משפטיים במשרות אמון. אני אמנה יועץ משפטי שיעזור לי לתפקד. היועמ"שית הנוכחית לא ראויה לתפקיד".

Whatsapp Image 2022 02 21 At 1
אמסלם מתכנן פוליטיקאים בלבד. ישיבת הוועדה לבחירת שופטים

המתקפה נמשכה גם מול הממשלה היוצאת: "מתווה הכותל שהם משכו אליו זו פגיעה במסורת ישראל. גם אנחנו הצענו ותקצבנו אבל לא עשינו. אם מישהו מציע הצעה, זה לא אומר שזה מתגלגל בכנסת. אין דבר כזה גם ימין רך. זו המצאה של שמאלנים. תן להם עוד שנה והם יחסלו את הכול".

על סגנון דיבורו אמר אמסלם: "אני מעולם לא דיברתי מילות גנאי. מי שקילל אותי זה לפיד שאמר שאני כלב. מכנים אותנו נוכלים, שקרנים. רוב העשירים במדינת ישראל הם שמאלנים. השמאל שולט בברזים. יש לי הרבה רגש של כעס. בימין זה אנשים עניים שגרים בפריפריה. אני לא שונא אשכנזים. אין לי חברים שמאלנים".

כעס רב הצטבר אצל אמסלם נגד יו"ר הכנסת כיום מיקי לוי על רקע מעצרו בעבר של אמסלם בפרשת הכנופיה הירושלמית, תקופה שבה כיהן לוי כמפקד מחוז ירושלים.  "דופקים אצלי בבית ברבע לשש. אשתי אומרת לי שהגיעה משטרה. הופכים לי את הבית. שמים אותי בלובי של עיריית ירושלים. הם השפילו אותי. החוקר הבין אחרי שעה שאני לא קשור לסיפור ואז הוא אומר לי שהחליטו לעצור אותי. אני שואל מי החליט והוא אומר: 'כמה גבוה שאתה יכול לחשוב'".

Dst02517
יו''ר הכנסת מיקי לוי | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

עוד אמר אמסלם: "אוזקים אותי ואז אני רואה את מי שהיה מפקד המחוז בירושלים אז, מיקי לוי (כיום יו"ר הכנסת). זה הגיע ממנו ומגורמים מעל. אני לא אשכח את זה ואני בז לו".

שר המשפטים גדעון סער הגיב לדבריו הערב ואמר: "הבחירות האלה הן על שינוי המשטר וריסוק מדינת ישראל כמו שהכרנו אותה - כי אם אומרים 'הממשלה' תמנה את שופטי ביהמ"ש העליון, למעשה (מתכוונים) 'ראש הממשלה' - והממשלה, באמצעות הרוב הקואליציוני, כל פס"ד של בית המשפט העליון תוכל להפוך בקלות. אין יותר עצמאות שיפוטית, אין יותר איזונים ובלמים - זה צעד לדיקטטורה".

גם ב"יש עתיד" הגיבו הערב על הדברים: "דודי אמסלם אומר בפנים גלויות את תוכניתו להרס מערכת המשפט והדמוקרטיה הישראלית. הוא מוכן לבטל את הפרדת הרשויות רק כדי שביבי יברח ממשפט - והכי גרוע, הוא בכלל לא מתבייש בזה".

הערב גם נתניהו הגיב לדברים: "דבריו של אמסלם הם על דעתו בלבד. לצד זאת, כל אחד מבין שמערכת אכיפת החוק זקוקה לרפורמות, והן תיעשנה בשיקול דעת ובאחריות".

בתגובה להאשמותיו של אמסלם מסר יו"ר הכנסת מיקי לוי כי הוא לא היה מעורב במעצר או בחקירות של אמסלם וכי מפקד מחוז אינו מעורב בפעילות חקירה ברמת תחנת משטרה.