בצל המצב השביר בקואליציה: רע"מ לא עוברת את אחוז החסימה

סקר חדשות 13 שמתפרסם הערב לא מעביר את מנסור עבאס ומפלגתו. הציונות הדתית של סמוטריץ' מתחזקת ל-9 מנדטים והופכת למפלגה השלישית בגודלה וגדעון סער חוצה את אחוז החסימה לאחר תקופה ארוכה. עם זאת, גם כאן אין לאף אחד מהצדדים 61. ומה מדד הביטחון של האזרחים בצל גל הטרור? התוצאות המלאות

זמן צפייה: 04:40

תוצאות מפתיעות בפתח כנס הקיץ של הכנסת: סקר חדשות 13 שנערך ע"י פרופ' קמיל פוקס עבור המהדורה המרכזית מגלה הערב (שני) כי מפלגת רע"מ של מנסור עבאס לא עוברת את אחוז החסימה. לעומתה, אחרי כמה סקרים רצופים שלא עברה את אחוז החסימה, תקווה חדשה של גדעון סער עוברת ומתייצבת על ארבעה מנדטים.

הליכוד ובנימין נתניהו ממשיכים להוביל עם 36 מנדטים. יש עתיד היא המפלגה השנייה בגודלה עם 18 מנדטים. הפתעה נוספת היא בדמות בצלאל סמוטריץ' והציונות הדתית שזוכה ל-9 מנדטים והיא המפלגה השלישית בגודלה בסקר. מפלגת השלטון ימינה בראשות ראש הממשלה נפתלי בנט עם שמונה מנדטים, אחריה כחול לבן וגנץ, ש"ס ויהדות התורה עם 7 מנדטים כל אחת.

הרשימה המשותפת זוכה בשמונה מנדטים, מפלגת העבודה עם שישה מנדטים, ישראל ביתנו ומרצ עם חמישה מנדטים כל אחת. במפת הגושים, המפלגות המרכיבות את הקואליציה הנוכחית מגיעות ל-53 מנדטים מול 59 מנדטים אצל מפלגות האופוזיציה בכנסת הנוכחית. בתווך, המשותפת עם שמונת המנדטים שלה.

יו''ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'
מפלגתו מתחזקת. יו''ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' | צילום: ערוץ כנסת

בשאלה ההתאמה לראשות הממשלה, הרוב ממשיך להצביע על בנימין נתניהו כמועמד המתאים ביותר לראשות הממשלה והוא זוכה ל-46 אחוזי תמיכה בסקר. אחריו יאיר לפיד עם 15 אחוזים, בנט רק עם 9 אחוזים כמו גם שר הביטחון בני גנץ.

בשאלה האם עדיף שישראל תלך לבחירות, 33 אחוזים תומכים במערכת בחירות נוספת, אך בפער קטן מול שאר האפשרויות. 29 אחוזים תומכים בהמשך כהונת ממשלת בנט-לפיד ו-29 אחוזים תומכים בהקמת ממשלה חלופית עוד בכנסת הנוכחית.

בצל גל הטרור, שאלנו את הציבור גם על תחושת הביטחון. בסקר חדשות 13 הקודם הממוצע עמד על 4.12 מתוך 10. כעת ישנה עלייה ל-4.24 כשרוב הנשאלים, 23 אחוזים, הצביעו 1 בשאלה על מידת הביטחון שלהם בצל גל הטרור.

שאלנו גם האם הציבור חושב אם הממשלה מטפלת טוב או לא טוב בגל הטרור והתשובה חדה. 66 אחוזים חושבים שהממשלה לא מטפלת טוב בגל הטרור מול 24 אחוזים בלבד שחשבו כי היא מטפלת טוב.

שאלנו בנוסף האם ישראל צריכה לחסל את מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר ו-32 אחוזים תומכים במהלך גם במחיר מבצע צבאי נרחב בעזה. 27 אחוזים השיבו שיש לחסל את סינוואר אבל רק אם זה לא דורש מבצע צבאי. 20 אחוזים השיבו שישראל לא צריכה לנסות לחסל את סינוואר.

Whatsapp Image 2022 04 30 At 2
יחיא סינוואר בעזה

כמו כן, משתתפי הסקר נשאלו האם השתתפותה של רע"מ בקואליציה משפיעה או לא על מדיניות הביטחון של הממשלה ואם כן לאיזה כיוון? מחצית מהנשאלים השיבו שנוכחות רע"מ בקואליציה משפיעה לרעה על מדיניות הביטחון מול 8 אחוזים בלבד שהשיבו שמשפיעה לטובה. 27 אחוזים חושבים שהיא אינה משפיעה על מדיניות הביטחון.

הסקר נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס בקרב 697 נשאלים מהם 601 מהאוכלוסיה היהודית ו-96 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטאט-נט בהנהלת יוסף מקלדה. טעות הדגימה עומדת על 3.8 אחוזים.