סקר חדשות 13: הרוב מתנגד למתווה הגיוס - ומפקפק בשיקולי רה"מ

60% מהציבור מתנגדים למתווה החוק שהעלתה הקואליציה לעומת 23% בלבד שתומכים בו, ורק 17% סבורים כי השיקול שמוביל את נתניהו הוא הרצון להוביל לשוויון בנטל - זאת לעומת 70% שחושבים כי מדובר ברצון לשמור על שלמות הקואליציה. וכמה חושבים שרה"מ פועל מספיק לקידום עסקת חטופים? | התוצאות המלאות

זמן צפייה: 01:53

סקר חדשות 13: רוב הציבור מתנגד למתווה חוק הגיוס שהעלתה השבוע הקואליציה, אשר ממשיך להעניק לרוב החרדים פטור מגיוס לצה"ל, כך עולה מסקר חדשות 13 ששודר הערב (חמישי) במהדורה המרכזית. 60% מהנשאלים השיבו כי הם מתנגדים למתווה, לעומת 23% בלבד שתומכים בו. 17% מהנשאלים השיבו כי אינם יודעים.

רק 17% מהנשאלים סבורים כי השיקול המרכזי שמוביל את ראש הממשלה בנימין נתניהו בטיפול בחוק הגיוס החדש הוא הרצון להוביל לשוויון בנטל, זאת לעומת 70% אשר סבורים כי השיקול המרכזי שמוביל אותו הוא רצון לשמור על שלמות הקואליציה. 13% השיבו כי אינם יודעים.

חרדים בסמוך ללשכת גיוס
חרדים בסמוך ללשכת גיוס | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

שאלנו גם האם לדעתכם רה"מ נתניהו פועל מספיק לקידום עסקה לשחרור חטופים, ורק 29% השיבו בחיוב. 57% מהמשיבים השיבו כי הוא אינו פועל מספיק כדי לקדם עסקה כזו, ו-14% השיבו כי הם אינם יודעים.

הסקר כלל 700 נשאלים, מהם 600 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא-יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא-יהודי נערך על ידי סטט נט בראשות יוסף מקלדה.