סוקר חדשות 13: "התמונה יותר מסובכת ודרמטית"

3 ימים לבחירות: פרופ' קמיל פוקס ניתח את הסקר האחרון שלו שפורסם אמש וציין כי התמונה עשויה להשתנות בקלות: "60 מנדטים זה כביכול ללא הכרעה. מקווה שנדייק ככל האפשר"

זמן צפייה: 03:11

לקראת הבחירות, הסוקר האגדי פרופ' קמיל פוקס, אמר הערב (שבת) במהדורת השבת כי "עשינו את הכול - אני מקווה שנדייק ככל האפשר בליל הבחירות". לדבריו, "60 מנדטים זה כביכול ללא הכרעה - אבל האמת היא שהתמונה הרבה יותר מסובכת ודרמטית".

"אני לא מאמין שיהיה מעבר של מנדט אחד או שניים מגוש אחד לשני", הוסיף פרופ' פוקס, "יכולה להיות הכרעה אם מפלגה כלשהי לא תעבור את אחוז החסימה, ואז התמונה תהיה מסובכת יותר מכפי שהיא כרגע".

עוד הוא הוסיף: "פחות קרובה נראית כרגע רע"ם במגזר הערבי, וכיוון שראינו בסקר שלנו שאחוז ההצבעה במגזר זה היה למעלה מ-50%, אז אם זה יתממש - יש סיכוי טוב שרע"ם תעבור את אחוז החסימה. אך יכול להיות שזה יעלה גם את בל"ד, ואז התמונה יותר מסובכת. כרגע, לפי התמונה של אתמול, נראה שחד"ש-תע"ל הן יותר בסכנה מאשר רע"ם".

לסיכום, הוסיף פרופ' פוקס: "מרצ בסקרים של מתחרים שלנו ב-5 מנדטים, בסקר שלנו היא עדיין ב-4 מנדטים, ומתנדנדת סביב אחוז החסימה. יש לה פוטנציאל של קמפיין ה"גוועלד" לקבל מנדטים מתוך הגוש, אצל אנשים שמתלבטים בין עבודה למרצ או יש עתיד ומרצ, או אם בכלל טרם החליטו - יכול להיות שיבואו לטובת מרצ".