שקד במטה המרכזי: "זה דבר נכון שגנץ יצטרף לממשלת נתניהו"

שרת הפנים התראיינה במטה המרכזי וקראה לליכוד להתגייס למאמץ שהבית היהודי תעבור: "יש להם אינטרס"

זמן צפייה: 08:35

שלושה ימים לפני הבחירות, התראיינה הערב (שבת) שרת הפנים איילת שקד במטרה המרכזי, ולאחר שהצהירה מוקדם יותר השבוע שלא תפרוש, טענה כי: "לליכוד יש אינטרס שנרוץ ויעזרו לנו".

על הריצה לכנסת והקושי לעבור את אחוז החסימה אמרה שקד: "אנחנו נמצאים במגמת התחזקות וחשוב איך מגיעים לבחירות. כרגע אנחנו על שלושה מנדטים. אני מקווה שזה יגיע ביום הבחירות לארבעה או חמישה. בימין עושים קמפיין געוואלד. סמוטריץ' עשה את זה והצליח להביא עוד שני מנדטים כמו שהשמאל עשה. לימין כיום אין 61".

כשנשאלה על האפשרות שפרישה שלה תחזק את גוש הימין אמרה השרה: "שיראו לי סקר שאם אנחנו פורשים, הימין מתחזק. אין סקר כזה. הקהל שלי אלה אנשי ימין, ציונות דתית וימין חילוני שלא מצביעים לנתניהו. הם יודעים שאין ממשלה בלעדינו. אנחנו נתמוך בנתניהו. הבית היהודי זה הפתרון ולא בעיה".

איילת שקד
איילת שקד | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"אין הבטחות סותרות. אנחנו הולכים רק עם הליכוד. לגנץ אין שום דרך להקים ממשלה. הוא יכול להצטרף לממשלת נתניהו ואני חושבת שזה הדבר הנכון. בליכוד לא הבטיחו לי שום דבר ושום תפקיד. לליכוד יש אינטרס שנרוץ ושיעזרו לנו. אנחנו נעבור את אחוז החסימה" הוסיפה.

על יו"ר רע"מ מנסור עבאס אמרה כי הוא "מכיר במדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית", והוסיפה: "אנחנו עושים מאמצים שבדואים ישרתו בצבא. צריך להשקיע ולעשות מאמץ. יש שם בעיית פוליגמיה וזה מקור כל הרע".

מירי, מתלבטת, אמרה על שקד כי "זה נראה שהיא לא מחוברת. הייתי רוצה שהיא תעבור אבל זה לא עושה רושם כזה". אליאור, גם הוא מתלבט, טען: "במקומה אני מפסיק להתנצל. הריאיון מלא בהתנצלויות. תדברי ימין ותראי מעשים".