בעקבות התדרוך נגדו: סמוטריץ' דרש מפרץ לפטר את ראש המטה שלו

יו"ר איחוד מפלגות הימין השיב כי האמירה במסגרתה נמתחה ביקורת על סמוטריץ' לא נאמרה על דעתו, אולם הבהיר כי הוא לא מתכוון לפטר מקורבו

זמן צפייה: 02:26

יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', פנה היום (חמישי) ליו"ר איחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ, ואיים פרק את השותפות ביניהם אם לא יפטר את ראש המטה שלו, שלטענתו אחראי לתדרוך נגדו אמש. פרץ אמר לסמוטריץ כי התדרוך לא נעשה על דעתו, אולם הוא לא מתכוון לפטר את ראש המטה.

מוקדם יותר ניסה פרץ להנמיך את הלהבות וכתב בטוויטר כי הוא "מתנער מכל ההודעות שיצאו" מטעם המפלגה נגד סמוטריץ'. "בחודשים האחרונים בצלאל ואני הולכים כתף אל כתף על אף ניסיונות לפצל את אחדות המחנה", צייץ פרץ בחשבון הטוויטר שלו. "אני מתנער מכל ההודעות שיצאו אמש, אנחנו נמשיך להיות שותפים ונכנס לממשלה ביחד כפי שהתנהלנו לאורך כל הדרך". במקביל, תקף ח"כ דוד ביטן מהליכוד את סמוטריץ': "הוא מדבר שטויות", אמר בריאיון לאודי סגל וקרן מרציאנו בגלי צה"ל. "אנשים לא צריכים להגזים בדרישות".

בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ
בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ | צילום: חדשות 13

בתגובה אמר סמוטריץ': "תודה הרב רפי. אף אחד לא יצליח לפלג בינינו ולקדוח חור בספינה הציונית דתית. האחדות חשובה יותר מכל דבר אחר. מי שמנסה לעשות את זה חייב למצוא את עצמו בחוץ עוד היום".

דבריו של פרץ מגיעים על רקע המתיחות שנרשמה אמש באיחוד מפלגות הימין לאחר מינוי של ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) לשר המשפטים, ולקראת מינוי הצפוי של שר חינוך חדש במקום נפתלי בנט. גורמים בבית היהודי טענו אמש כי תיק החינוך הוצע לרב פרץ וכי לדעתם הוא זה שצריך להחזיק בו. זאת, חרף סירובו הראשוני לקחת לידיו את התפקיד במקרה שסמוטריץ' לא יהיה הראשון לקבל תפקיד שר.

"ראוי שלקראת המו"מ הקואליציוני שייערך מיד לאחר הבחירות הקרובות נפיק לקחים", הוסיפו הגורמים. "לא ברור למה סמוטריץ', איתו הלכנו כתף אל כתף לאורך כל המו"מ, בוחר לתקוף את רה"מ במקום להסיק מסקנות. הציונות הדתית ממשיכה להחזיק בתיק החינוך והחברות בקבינט, זו הייתה המשימה".

אמיר אוחנה
אמיר אוחנה | צילום: חדשות 13

אמש, כזכור, הודיע ראש הממשלה כי החליט למנות את ח"כ אמיר אוחנה לתפקיד שר המשפטים - ובכך האחרון יהפוך להיות השר הגאה הראשון. זאת, שעות לפני המועד האחרון של נתניהו למנות שר לתפקיד.

בתגובה למינוי תקף סמוטריץ' את נתניהו: "אמיר אוחנה הוא חבר ואיש ראוי ואני כמובן מאחל לו הצלחה גדולה. אבל לא הוא הסיפור. הסיפור הוא נתניהו שלא היה מתייחס לאף אחד מהשותפים האחרים שלו כמו שהוא מרשה לעצמו להתייחס לציונות הדתית. הגיע הזמן שנפיק לקחים". את הדברים כתב בחשבון הטוויטר שלו.