ההתחמקות של סמוטריץ' מתשובות - וההתנצלות: "למדתי לקח"

בריאיון למהדורה המרכזית אומר יו"ר הציונות הדתית כי ההקלטה בה הוא נשמע קורא ליו"ר הליכוד "שקרן בן שקרן" מאוד ישנה, והוסיף כי "לפעמים בין שותפים יש מחלוקות וכעסים". על השאלה האם נתניהו אכן רצה להקים ממשלה עם רע"מ הוא סירב להשיב, ואמר: "את הציבור שלי לא מעניין מה נתניהו רצה או לא רצה לפני שנה וחצי"

זמן צפייה: 08:11

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' התראיין הערב (שני) במהדורה המרכזית, והתייחס להקלטה שפורסמה אמש ב"כאן 11", בה הוא נשמע תוקף את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. סמוטריץ' סירב לענות על השאלה האם נתניהו אכן רצה להקים ממשלה עם רע"מ - אך התנצל בפניו. "מדובר בהקלטה מאוד ישנה", אמר סמוטריץ', "של אדם שעשה מעשה שלא-ייעשה והדליף לתקשורת. לא יודע מי זה, וזה עצוב וכואב לי".

"למדתי כאן לקח", הוסיף סמוטריץ', "אמרתי דברים שלא הייתי צריך לומר מבחינת הסגנון, אני בוודאי מתנצל בפני נתניהו ובפני הציבור שנפגע. נתניהו ואני שוחחנו אתמול, עניינית לחלוטין. ברור לנו שהאתגר עכשיו הוא לנצח את הבחירות. שים-לב לתזמון, שבוע לפני הבחירות ראיתם שאנחנו חזקים. אני לא מתכוון להיות חלק מהקרקס התקשורתי הזה שמטרתו לפגוע בימין, ביני לבין נתניהו יש הערכה הדדית וגם ויכוחים וחילוקי דעות".

עוד אמר סמוטריץ': "גם נתניהו וגם אני מיושרים לחלוטין, כדי לשלב ידיים ולהביא לניצחון. אנחנו עובדים בתיאום ובשיתוף פעולה. לפעמים בין שותפים יש מחלוקות וכעסים - אני לוקח אחריות וחושב שזה לא בסדר". עם זאת, חבר הכנסת לא השיב על השאלה אם נתניהו רצה או לא רצה ממשלה עם רע"מ. לדבריו, "את הציבור שלי לא מעניין מה נתניהו רצה או לא רצה לפני שנה וחצי".

בנושא עליית יהודים להר הבית, אמר סמוטריץ' כי הוא לא מציב תנאים, כשלדבריו "יש לי הרבה הערכה וכבוד לנתניהו, וגם לא מעט מחלוקות. אני מתחייב לבוחרים שלי שתקום ממשלה ציונית ולתקן את מערכת המשפט, וחופש פולחן בהר הבית".

יו''ר האופוזיציה בנימין נתניהו
יו''ר האופוזיציה בנימין נתניהו

בהקלטות שנחשפו אמש על ידי העיתונאי מיכאל שמש ב"כאן 11", נשמע יו"ר הציונות הדתית תוקף את יו"ר הליכוד, ברקע המסרים סביב המו"מ מול רע"מ אחרי הבחירות האחרונות - וטוען כי נתניהו משקר. "הוא לא רצה ללכת עם רע"מ? רצה באבי-אביו", אמר סמוטריץ' בהקלטה.

"נתניהו לא יישאר פה לנצח", הוסיף סמוטריץ' בהקלטה שהודלפה, "הפיזיקה והביולוגיה יעשו את שלהן. מתישהו הוא יורשע בבית המשפט, אני יודע מה, קצת סבלנות בחיים. אין ספק שנתניהו זה צרה בסדר? אבל עכשיו תבחר בין צרה לצרה. החלטת שנתניהו זה האירוע ואני אמכור הכול?".