"שקרן בן שקרן": ההקלטות חושפות - מה סמוטריץ' חושב על נתניהו?

יו"ר הציונות הדתית הוקלט כשהוא תוקף את נתניהו ואמר כי הוא משקר בנוגע להליכה עם רע"ם: "רצה באבי-אביו". הוא הוסיף: "נתניהו לא יישאר פה לנצח. מתישהו הוא יורשע בבית המשפט. אני יודע מה, קצת סבלנות בחיים". בתוך כך, נתניהו הצהיר כי בן-גביר "יהיה שר בממשלתי"

זמן צפייה: 03:06

בהקלטות שנחשפו הערב (ראשון) על ידי העיתונאי מיכאל שמש ב"כאן 11", נשמע יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' תוקף את יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, ברקע המסרים סביב המו"מ מול רע"מ אחרי הבחירות האחרונות - וטוען כי נתניהו משקר.

"הוא לא רצה ללכת עם רע"מ? רצה באבי-אביו", אמר סמוטריץ' בהקלטות ותקף גם את שקד ובנט. כך פורסם הערב (ראשון) בכאן 11. סמוטריץ' אמר עוד: "נתניהו לא יישאר פה לנצח. הפיזיקה והביולוגיה יעשו את שלהן. מתישהו הוא יורשע בבית המשפט, אני יודע מה, קצת סבלנות בחיים. אין ספק שנתניהו זה צרה בסדר? אבל עכשיו תבחר בין צרה לצרה. החלטת שנתניהו זה האירוע ואני אמכור הכול?".

ח''כ מנסור עבאס
ח''כ מנסור עבאס

דבריו של סמוטריץ' מגיעים בעקבות הניסיון של הליכוד להקים ממשלה עם רע"מ, כשבלוק הימין כולו מצדד במסרים שלפיהם רע"מ פסולה. בכירי הליכוד ובראשם נתניהו מכחישים בתוקף כל ניסיון לטעון שהם רצו ממשלה בתמיכת חברי הכנסת של הרשימה הערבית. סמוטריץ', שהיה עמוק במגעים וספג לחצים מצד נתניהו כדי לאפשר הקמת ממשלה עם רע"מ, מספר מה עומד מאחורי ההתנגדות שלו לשותפות עם הערבים.

"אם הייתי רוצה לקחת שני מנדטים מביבי, הייתי צריך להיכנס באמ-אמא שלו. הוא שקרן בן שקרן. הוא לא רצה ללכת עם רע"מ? רצה באבי-אביו. אני היחידי שעמדתי בפרץ, הייתי מרוויח שני מנדטים. לי חשוב לקבע תודעה שבימין זה טאבו. אני כאילו מיישר קו, אני לא משקר כשמראיינים אותי. אני אומר שאני לא עוסק במה שהיה לא חשוב", נשמע יו"ר הציונות הדתית.

"חלק גדול נעשה, כיתות וכו', אבל זה היהודים יעשו, לא התנועה האסלאמית. מול החברה הערבית אני לוקח אחריות, לא רע"מ ולא הרשימה המשותפת. אנחנו היהודים - זה הבדל שמיים וארץ. כסף לרשויות נעביר בשנייה הראשונה", הוסיף סמוטריץ'.

"גם אם הוא היה מוכן לתת קצת פחות", נשמע סמוטריץ' בהקלטות, "זה לא עושה את ההבדל ברגע שהוא הסכים להקים איתם ממשלה, שבסוף, בקצה, הוא תלוי בהם. אז מה זה משנה? בשלב הראשון הוא היה נותן פחות ואז היה נותן להם הכול אחרת היו מפילים אותו והולכים לבחירות. אבל אני מיישר עכשיו קו עם הנרטיב שלו כי הוא משרת את מה שאני חושב שנכון לעם ישראל".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ'
חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סמוטריץ' מסר בתגובה: "מישהו הדליף איזו הקלטה ישנה שלי ממזמן, אני רוצה לומר בצורה ברורה ששוחחתי עם שותפי וחברי בנימין נתניהו, ואנחנו לא ניתן לאף אחד לסכסך בינינו. אנחנו נעבוד ביחד ונקים ביחד ממשלה יהודית, לאומית וציונית, והמדליפים והמסכסכים ואלה שפשוט מפחדים לא צריכים לפחד כי אנחנו נעשה כל כך הרבה טוב למדינת ישראל".

נתניהו עצמו פנה לסמוטריץ׳ ובן גביר ואמר: "תפסיקו לירות בתוך הנגמ"ש, המאבק של המחנה הלאומי הוא נגד ממשלה של לפיד והאחים המוסלמים תומכי הטרור. לפיד אומר בגלוי שהוא רוצה להוריד את הליכוד מתחת למספר המנדטים של יש עתיד כדי שעליו תוטל הרכבת הממשלה. כדי לסכל את התוכנית של לפיד צריך ליכוד גדול כדי להקים ממשלת ימין יציבה שאתם בכל מקרה חלק ממנה".

בתוך כך, תשעה ימים לבחירות, נושאים שאולי היו ניסיונות לטשטש אותם עולים על השולחן: ראש האופוזיציה נתניהו הצהיר בוועידת ערוץ 14 כי איתמר בן-גביר יהיה שר בממשלתו. הוא אמר: "בהחלט, כל אחד יהיה. מי יהיה - ומי שייבחר מהציונות הדתית. זה ברור לגמרי".