קרב צרחות בין גוטליב לאמסלם: "מריחים את הוודקה עד כאן"

במהלך ישיבת סיעת הליכוד תקף השר דודי אמסלם את ח"כ טלי גוטליב, לאחר שהשניים כבר התקוטטו במליאת הכנסת בעקבות הפצת הקונספירציות על שקמה ברסלר - וגוטליב השיבה לו שמריחים ממנו ריח של משקה אלכוהולי. לאחר מכן הוויכוח גלש למליאת הכנסת, לאחר שגוטליב סיפרה מדוכן הנואמים: "השר אמסלם צועק עלי שהוא יעיף אותי מהמפלגה ושאני אסתום ואני אשתוק". אמסלם השיב: "הגברת גוטליב כרגיל  צורחת, צועקת, ממציאה וגם משקרת"

זמן צפייה: 02:47

חברת הכנסת טלי גוטליב והשר לשיתוף פעולה אזורי דודי אמסלם התקוטטו היום (שני) במהלך ישיבת סיעת הליכוד - בוויכוח שתואר על ידי חלק מהנוכחים במקום כ"קרב צרחות יוצא דופן". במהלך הישיבה, אמסלם התלונן על כך שגוטליב לא מאפשרת לחברי הסיעה לדבר - והיא ענתה בתגובה: "מריחים את הוודקה ששתית עד לכאן".

לאחר הישיבה, הוויכוח נמשך במליאת הכנסת וגוטליב סיפרה על התקרית מדוכן הנואמים: "דודי אמסלם, במיזוגניה, ולא בפעם הראשונה, מצפה ממני כחברת כנסת אישה בליכוד להגיד 'אמן' לכל דבר שהממשלה הזו עושה". בהמשך אמסלם נכנס לאולם המליאה, וגוטליב אמרה: "השר אמסלם, שהנה הוא נכנס כאן אחר כבוד, צעק עלי שהוא יעיף אותי מהמפלגה ושאני אשתוק ואסתום - באלו המילים ויותר גרוע. זו ישיבת סיעה בישראל".

אמסלם לא נותר חייב ועלה גם הוא לנאום במליאה. "הגברת גוטליב כרגיל  לא נותנת לאף אחד לדבר, צורחת תמיד, צועקת, ממציאה וגם משקרת", אמר השר, והמשיך: "היא מביאה בהתנהלות שלה הרבה נזק. אתם מכירים את הנזק ויודעים מה היא אמרה על כל מני אנשים, גם במערכת הביטחון לאחרונה. שעם ישראל ישפוט בעצמו".

בהמשך דבריו אמר: "אני לא מרגיש צורך לפנות אליה, אבל אני מניח שהיא תעשה קצת חשבון נפש עם עצמה". בהתייחסות לטענותיה של גוטליב במהלך ישיבת הסיעה הוסיף: "היא הגדילה לעשות ואמרה שהיא מריחה את הוודקה מהפה שלי - בחיים שלי לא שתיתי ודקה. היום שתיתי נס קפה ואספרסו. הגברת ליד כולם צורחת שהיא מריחה את הוודקה מהפה שלי, ואז עוד ברוב חוצפתה עולה לכאן ומדברת על מיזוגניה". בסיום דבריו שאל השר: "אתם מבינים עם מי יש לי עסק?".

ישיבת סיעת הליכוד הראשונה מאז הקמת הממשלה
ישיבת סיעת הליכוד (ארכיון)

השניים כבר התקוטטו במליאת הכנסת לאחרונה, לאחר שהשר לשיתוף פעולה אזורי ביקר את חברת הכנסת גוטליב בעקבות תאוריית הקונספירציה השקרית שהפיצה על בעלה של מובילת המחאה נגד המהפכה המשפטית שקמה ברסלר. במסגרת חילופי הדברים בניהם, השר לשיתוף פעולה אזורי אמר לחברת הכנסת כי הוא נוהג "לא להתייחס" לדברים מהסוג שאותם היא כתבה ברשתות החברתיות שלה, והוסיף: "מי שכותב משהו כדאי שיגבה את זה בעובדות אם יש לו, ואם לא אז לא צריך לכתוב".

בתגובה לכך, גוטליב השיבה בצרחות: "אדוני השר אל תחלק לי ציונים או שאני אחלק לך. דע את כבודי ואני אדע את שלך, חבל שעשית את זה". לאחר שאמסלם ניסה לפנות אליה פעם נוספת היא קראה לעברו: "אדוני השר, אל תפנה אלי". גוטליב אף התייחסה לכך שראש הממשלה בנימין נתניהו התחמק מגינוי מלא לקונספירציה שהפיצה, ואמרה: "תלמד מראש הממשלה שלא אמר שהדברים שלי הם שקר - והוא יודע למה".

רה"מ בנימין נתניהו
רה"מ בנימין נתניהו | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

במהלך ישיבת הסיעה של מפלגת השלטון, שר הכלכלה ניר ברקת תקף את שר הביטחון, שלא נכח במקום, ואמר: "גלנט שבוי בקונספציה, גם בעניין של הכנסת פועלים פלסטינים". יו"ר הקואליציה אופיר כץ הבטיח כי הוא ימשיך לפרסם את שמות הנעדרים מההצבעות וישיבות הסיעה, ונתניהו הגיב: "אתה חייב לפרסם, ותשתמש גם באמצעים שלי לפרסום".

בטרם החל "קרב הצרחות", ראש הממשלה התייחס להמשך הלחימה, שב על סיסמת "הניצחון המוחלט" שטבע - והבטיח: "אנחנו נהרוג את הנהגת החמאס, נמשיך לפעול בכל המרחבים ברצועת עזה. אסור לסיים את המלחמה לפני כן". בהמשך הודיע כי המלחמה תסתיים עוד זמן רב, אך התחייב כי "מדובר בחודשים ולא בשנים".

בעניין החטופים, נתניהו הוסיף: "שחררנו כבר 110 מחטופינו, אנחנו ממשיכים לפעול בנושא הזה אבל יש לחמאס דרישות שלא נסכים להן. מפתח השחרור צריך להיות דומה להסכם הקודם. הניסיון הזה לא יתממש בכל מחיר".

שר הכלכלה ניר ברקת
שר הכלכלה ניר ברקת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מאוחר יותר, בניסיון להתבדל ולמרות שהוא עצמו תקף את שר הביטחון, ברקת פרסם הודעה בה כתב: "ההשתלחויות הבוטות בישיבת הסיעה ובמליאה בזמן מלחמה מתאימות לשיח המפלג של לפני ה-7 באוקטובר. הציבור הישראלי ראוי למנהיגות מאחדת שעסוקה בדאגה לעם ישראל ולא בעסקנות ותגרנות עם סגנון מביש. אני קורא לראש הממשלה ויו"ר הליכוד לנקוט בצעדים כדי למנוע מקרים דומים בעתיד".

גם שר המדע, החדשנות והטכנולוגיה אופיר אקוניס התייחס לחילופי הדברים של גוטליב ואמסלם בישיבת הסיעה, ומסר: "אני חבר ליכוד משחר נעוריי. התפקדתי לליכוד כשראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר, עמד בראשה. גם בהפסדים הצורבים ביותר דבקתי בדרך הליכוד. התנועה, שראשיתה סמוך לתחילת הציונות היא אבן יסוד של תפיסות עולם. הסגנון בישיבות הסיעה אינן משקפות בשום צורה את דרך הליכוד. הן פוגעות בתנועה ומוציאות שם רע לה ולמערכת הפוליטית בכללותה. לליכוד תפקיד היסטורי בהנהגת המדינה, גם החולקים על דרכנו יסכימו. כך אי אפשר להמשיך".