עימות בין הנדל לשקד: הקרב על מיקומו של יו"ר הבית היהודי

רוחות קרב נושבות ממפלגת "הרוח הציונית", בעוד היו"ר איילת שקד מעוניינת לשבץ את נציג הבית היהודי במקום השלישי, מה שיגרום לדחיקתם של אמיתי פורת וצבי האוזר במורד הרשימה. יועז הנדל מתנגד, בליכוד דווקא מעודדים: "רוצים מפלגה שתהיה יותר פרקטית לשיתוף פעולה"

זמן צפייה: 01:58

עימות חריף נרשם בין יו"ר מפלגת "הרוח הציונית", איילת שקד, למספר 2 ברשימתה, יועז הנדל, סביב השיח על השיבוצים לרשימתם בבחירות הקרובות לכנסת, כך פורסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית. שקד מעוניינת לשבץ את נציג הבית היהודי, יוסי ברודני, במקום השלישי, על מנת למשוך מצביעים מקרב הציונות הדתית.

שותפה של שקד, יועז הנדל, מתנגד למהלך שכזה שכן הוא ידחוק אחורה את נציג הציונות הדתית שכבר כעת משובץ במקום זה, אמיתי פורת, מזכ"ל תנועת הקיבוץ הדתי, וכן את ח"כ צבי האוזר. מי שדווקא מעודדים את המהלך הם גורמים במפלגת הליכוד, שסבורים שאם תעבור מפלדתה של שקד את אחוז החסימה, ברודני עשוי לתמוך בחבירה לנתניהו, מה שיגדיל את הסיכוי של יו"ר האופוזיציה להרכיב קואליציה של 61.

בנט ושקד בכנסת
בנט ושקד בכנסת | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

כפי שנראה כרגע, העימות בין השניים לא יוביל לפיצול או לפרישתו של מי מהם, שקד או הנדל, אולם יש לעקוב אחר הדינמיקה ב"רוח הציונית" שכן זהו פוטנציאל לפירוק אפשרי. עוד נודע הערב ששקד פנתה אל שותפה לשעבר, נפתלי בנט, על מנת שישמיע תמיכה פומבית בה ובמפלגתה. מי שעוד פנה לבנט הם מתן כהנא, חבר "המחנה הממלכתי", וכן אביר קארה, שהכריז על ריצה במפלגה משלו, "חופש כלכלי". עד כה בנט לא נעתר לאף אחד מהפונים אליו, ולא ידוע אם אכן יצהיר על תמיכה בפומבי במי מהם.