לראשונה מאז הקמת הממשלה: רה"מ ולפיד נפגשו לעדכון ביטחוני

לפיד הוזמן כיו"ר האופוזיציה לפגישה בה יעדכן אותו ראש הממשלה על המצב הביטחוני, בצל ההתחממות במזרח ירושלים והפיגועים האחרונים בעיר. הפעם האחרונה בה נפגשו השניים הייתה אחרי הבחירות, כשלפיד עדיין כיהן כרה"מ

לפיד ונתניהו
לפיד ונתניהו | צילום: חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד נפגשו הערב (שני) לשיחת עדכון בנוגע למצב הביטחוני. השיחה מתקיימת לקראת חודש הרמאדן ובעת מתוחה במיוחד בירושלים ובשכונות הפלסטיניות במזרח העיר. בימים האחרונים נרשמה עלייה בכוננות כוחות הביטחון במזרח ירושלים, בייחוד בשועפאט ועיסוואיה, זאת בעקבות הבמצע רחב ההיקף שעורכת המשטרה במזרח העיר בימים האחרונים.

בלילות האחרונים פרצו הפרות סדר ועימותים בין כוחות הביטחון וכמה מתושבי מזרח ירושלים, מפרי הסדר חסמו צירים מרכזיים במזרח העיר באמצעות צמיגים בוערים, בזנ"טים, פחי זבל וחפצים נוספים.

לפיד ונתניהו
לפיד ונתניהו | צילום: רויטרס

כוחות המשטרה שהיו במקום, פעלו יחד עם צוותי הרשות המקומית כדי לפנות את החסימות ולהדוף את המתפרעים. המשטרה אף נאלצה לפזר קטטה שהתפתחה בין כמה ממפרי הסדר ותושבי מזרח העיר שרצו לצאת לעבודה ולנוע בצירים שנחסמו על ידי המתפרעים.

הפגישה נערכת כשברקע סערת המהפכה המשפטית וההאשמות ההדדיות בין השניים, כשהבוקר תקף יו"ר האופוזיציה את ממשלת נתניהו ואמר: "היום בלילה מדינת ישראל תעשה את הצעד הראשון לקראת הפיכתה למדינה לא דמוקרטית. הממשלה מעלה להצבעה בקריאה ראשונה שני חוקים לביטול הדמוקרטיה בישראל. כל הנסיונות להוביל להידברות, של הנשיא הרצוג, של האופוזיציה, של החברה האזרחית, אפילו של האמריקאים, נתקלו בסירוב מוחלט. הממשלה מעמידה פנים שהיא מעוניינת בהידברות, אבל זה שקר".

Whatsapp Image 2023 02 20 At 1
המחאה נגד המהפכה המשפטית בירושלים | צילום: רויטרס

הפעם האחרונה שבה נפגשו השניים הייתה בנובמבר האחרון לאחר הבחירות, כאשר לפיד עדיין היה ראש ממשלה וזימן את נתניהו, אז רה"מ נבחר אך טרם הושבע לתפקידו, לעדכון ביטחוני לאחר הפיגוע המשולב שאירע בירושלים וחטיפת גופתו של הנער טירן פרו.