השר מאיר כהן: "אני לא פוסל שום מנהיג ערבי"

אחרי התפרקות המשותפת, שר הרווחה מיש עתיד אומר בריאיון ל"אלמוג בשישי" כי הפיצול מהקיצוניות של בל"ד מהווה הזדמנות פז כהגדרתו לשיתוף פעולה. עם זאת הבהיר: "יש קווים ברורים מה מותר ומה אסור"

זמן צפייה: 07:10

הדרמה שהתחוללה קצת לפני חצות אמש לפני סגירת הרשימות בבחירות לכנסת ה-25 הובילה לטלטלה בגוש המוגדר גוש השינוי בראשות ראש הממשלה יאיר לפיד. הרשימה המשותפת התפרקה ובל"ד תרוץ בנפרד מחד"ש ותע"ל שירוצו ביחד.

בריאיון ל"אלמוג בשישי" מבהיר שר הרווחה מאיר כהן ממפלגת יש עתיד כי אין סיבה לחשש עבור הגוש. "הגוש שלנו לא התפרק אתמול בלילה. עשינו כמיטב יכולתנו וגם ראש הממשלה לפיד. הגוש חזק ומצוין בראשות יש עתיד ואני מאחל הצלחה לכל המפלגות שנמצאות בגוש. יש מפלגות שהסכימו להתאחד ויש כאלה שפחות הסכימו", אמר כהן.

המאמצים של לפיד כשלו

"הוא עשה את הדבר החשוב ביותר. הוא ידע להקים ממשלה ובחודשים האחרונים לגלות מנהיגות יוצאת דופן בממלכתיות. זה הדבר החשוב".

נתניהו הצליח לאחד את הימין

"הגוש שלנו מדבר על מדינה יהודית דמוקרטית וליברלית. באשר למפלגות הערביות, ידוע מה אני חושב על בל"ד והקיצוניות. זו שעת כושר להסביר למפלגות הערביות שזו הזדמנות פז לשיתוף פעולה. המשותפת אינה חלק מהממשלה כי עד עכשיו היו להם אמירות שעברו את כל הטעם הטוב".

איימן עודה ואחמד טיבי
איימן עודה ואחמד טיבי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על האפשרות לשיתוף פעולה עם חד"ש ותע"ל אמר השר כהן: "מעשיהם יקרבו אותם ומעשיהם ירחיקו אותם. אזרח בגלל היותו ערבי הוא כמובן חלק. לצערי, כשאזרחים ומנהיגים ערבים אוחזים באמירות אנטי ציוניות שמקעקעות את הזכות שלנו כבני העם היהודי על המדינה הזו – הם בוחרים לסמן את עצמם. אני לא פוסל שום מנהיג ערבי ולראייה רע"מ ומנסור עבאס. אנחנו במדינה אחת וחשוב לנו שהמדינה הזו תחזיר משילות ביישובים הערביים, אבל יש קווים מאוד ברורים של מה מותר ומה אסור".

שר הרווחה התייחס גם לדבריו של בני גנץ שהוא יהיה זה שירכיב את הממשלה על אף שהסקרים מעניקים לו בין 13-11 מנדטים בלבד.  "התשובה לגבי ראש ממשלה עם 12 מנדטים ניתנה על ידי גדי איזנקוט שאמר בעצמו שלא ראוי שכך יהיה", כך כהן.