בן גביר נגד הנציבה: "יועמ"ש שב"ס לא יועבר מתפקידו"

פרסום ראשון: כחודש אחרי שהיועץ המשפטי של שב"ס התפטר בטענה שרב-גונדר קטי פרי מתנכלת לו, השר לביטחון לאומי שיגר מכתב שבו הוא הודיע כי לפי שעה, הוא לא יועבר מתפקידו: "מודאג מהטענות שהוא מעלה נגדך". מקורבי הנציבה: "העברתו של הקצין סוכמה מראש בין השר לבין הנציבה. הקצין אף רואיין על-ידי השר לטובת סיום תפקידו בשב"ס"

נציבת שב"ס רב-גונדר קטי פרי והשר בן גביר
קטי פרי והשר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: השר איתמר בן גביר שיגר היום (חמישי) מכתב לנציבת שירות בתי הסוהר, רב-גונדר קטי פרי, ודרש ממנה להשאיר את היועץ המשפטי של שירות בתי הסוהר ערן נהון בתפקידו. הרקע למכתב הוא סכסוך ויחסים עכורים בין רב-גונדר פרי לנהון, שסבר כי עליה להעביר חומר מסוים לוועדת הבדיקה בנוגע לבריחת האסירים מכלא גלבוע.

לפני כחודש, יצוין, התפטר היועץ המשפטי נהון, בטענה שהנציבה מתנכלת לו. היא, בתגובה, ביקשה להעביר אותו לרשות להגנת עדים. בן גביר סירב, וכתב כי "הרשות להגנת עדים, הינה גוף שאני מייחס לו חשיבות רבה, וזאת בוודאי על רקע האתגרים העומדים בפנינו בכל הנוגע למאבק בפשיעה המאורגנת. בשלב זה נמסר לי מנציבות שירות המדינה כי לא ניתן להעביר את הקצין לשירות מושאל ברשות להגנת עדים".

"בנסיבות אלו, לצערי לא ניתן להמשיך בקידום המהלך של שיבוץ הקצין שבנדון, המשמש כיום כיועץ המשפטי של שירות בתי הסוהר, כיועץ המשפטי של הרשות להגנת עדים", הוסיף בן גביר, "לאור העובדה כי ישנה חשיבות רבה באיוש תפקיד משמעותי של היועץ המשפטי בשירות בתי הסוהר, על ידי גורם בעל ניסיון ויכולות רלוונטיות – שנבחנו ואושרו בעבר על ידך, אבקש לעדכן כי הקצין ימשיך את שירותי כיועץ המשפטי של שירות בתי הסוהר".

השר איתמר בן גביר
השר איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"אציין בהקשר זה את תמיהתי ודאגתי נוכח הטענות שהיועץ המשפטי של הארגון מעלה בנוגע להתנהלותך כלפיו, כמפורט בפניית הקצין, שהועברה אליי ואל היועצת המשפטית לממשלה, שממנה עולה, בין היתר, כי קיבלת החלטה לקצוב את כהונתו לאחר שסיים את תקופת הניסיון לחודשיים נוספים בלבד - וזאת שלא על דעתי ובניגוד לסמכויותייך לפי חוק, וכן כי החלטת לנתקו ממערכות הארגון ולמדרו מדיוני הסגל הפיקוד הכללי, ומנושאים מהותיים, באופן שאינו מאפשר לו לבצע את תפקידו, וזאת למרות עמדתי החד-משמעית בנושא, שהובהרה לך בכתב באמצעות גורמי משרדי".

נציבת בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי
נציבת בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ממקורביה של נציבת שב"ס נמסר: "אנו דוחים את הטענות המועלות בכתבה. העברתו של הקצין סוכמה מראש בין השר לבין הנציבה. הקצין אף רואיין על-ידי השר לטובת סיום תפקידו בשב"ס. עוד נדגיש כי עוד בינואר 2023 התקבלה הסכמה בקרב גורמים בכירים בלשכת היועמ"שית לממשלה כי איננו מתאים לתפקידו".