ועדת השרים אישרה: שנה נוספת של אבטחת שב"כ לשרה נתניהו

פרסום ראשון: ועדה הכוללת את השרים גלנט, לוין, בן גביר וקיש החליטה להאריך בשנה נוספת את אבטחת השב"כ לשרה, יאיר ואבנר נתניהו לשנה נוספת. אבטחת השב"כ היא משמעותית יותר לעומת אבטחת יחידת מגן של משרד רה"מ

זמן צפייה: 01:18

פרסום ראשון: ועדת השרים לשב"כ אישרה בשבוע שעבר הארכה של שנה נוספת של אבטחה משודרגת לאשת ראש הממשלה שרה נתניהו ולילדיו של ראש הממשלה יאיר ואבנר - כך פורסם הערב (חמישי) בחדשות 13. האבטחה על בני המשפחה הייתה אמורה להיות ביחידת מגן תחת משרד רה"מ. עם זאת, אחרי אירוע המספרה שעורר סערה גדולה במרץ האחרון, במשפחת נתניהו דרשו להעביר את האבטחה עליהם לידי שב"כ.

אבטחת שב"כ משמעותית יותר ומשודרגת יותר מאבטחת יחידת מגן ובשבוע שעבר, כאמור, אושרה שנה נוספת של אבטחות שב"כ לבני משפחת נתניהו. רה"מ נתניהו הוא ראש הוועדה אבל הוא לא דן בעצמו ולכן מי שאישרו זאת אלו החברים האחרים בוועדה: השרים יואב גלנט, יריב לוין, יואב קיש ואיתמר בן גביר.

מפגינים מחוץ למספרה בתל אביב
מפגינים מחוץ למספרה בתל אביב במרץ | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בן גביר לא הגיע פיזית לדיון, ככל הנראה בשל עימות שהיה בינו לבין נתניהו באותו הבוקר בישיבת הממשלה - ולכן נעדר מהדיון כשהוא מודע למה שהוא אמור היה לאשר באותו היום. גורמי ביטחון סיפרו לחדשות 13 שההחלטה הזו התקבלה בדחיפתה של משפחת נתניהו אך באישור ועל דעתם של שירות הביטחון הכללי – כלומר בהתאם להמלצה שלהם.

מהשב"כ נמסר שאינם מתייחסים לעניין. מלשכת רה"מ נמסר גם כן שאינם מתייחסים לסידורי אבטחה ושההחלטה היא בידי גורמי הביטחון.