סער לחדשות 13: "מזהה פאניקה מהאפשרות של פריימריז"

בכיר הליכוד התייחס לכוונתו להתמודד על ראשות המפלגה, טען כי ההפגנה בעד רה"מ שמתוכננת למחר תזיק לתנועה, ותקף: "כל יום נשבר שיא של שפל - החיים של בתי אינם עניינו של יאיר נתניהו"

זמן צפייה: 09:45

הפלונטר הפוליטי: בכיר הליכוד חבר הכנסת גדעון סער התייחס הערב (שני) בריאיון לחדשות 13 לכוונתו להתמודד על ראשות מפלגתו נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "אני מזהה פאניקה מהאפשרות של פריימריז". "התנועה לא שייכת לאף אחד. יש זכות לכל חבר להתמודד בה, ויש זכות לכל חבר לבחור בה", הוסיף סער. "אני קורא לנתניהו לקיים פריימריז מהירים כדי להימנע מבחירות שלישיות – זו לא גזירת גורל".

"אני קורא לנתניהו לקיים פריימריז מהירים כדי להימנע מבחירות שלישיות, אין שום סיבה לגרור את המדינה לבחירות שלישיות כשראש הממשלה בעצמו הגדיר אותן כדבר שהוא טירוף מערכות", המשיך סער. "אני מתמודד מתוך תחושה עמוקה שאם לא יהיה שינוי אנו עלולים להמשיך את המשבר הפוליטי במדינה למשך תקופה בלתי ידועה או להעביר את השלטון ליריבינו הפוליטיים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרסום ראשון: יוזמת כחול לבן לזירוז הסרת החסינות של נתניהו

היועמ"ש: נתניהו לא חייב להתפטר – הנבצרות היא עניין ציבורי

רה"מ: אם נגזר עלינו ללכת לבחירות – העם צריך להחליט מי ינהיג

גדעון סער בריאיון לחדשות 13
גדעון סער בריאיון לחדשות 13 | צילום: חדשות 13

בכיר הליכוד התייחס להודעות דוברות הליכוד נגדו ואמר כי זה "שימוש פסול במשאבים שמעיד על העדר מעצורים, ולכן אני קורא להתמודדות נקייה שבה לא יהיה שימוש במשאבי המדינה ולא במשאבי המפלגה על ידי אף אחד מהמתמודדים - בהתמודדות כזאת, פתוחה לחלוטין, אני מתכוון לנצח".

על השאלה אם ראש הממשלה צריך להתפטר עקב כתב האישום שהוגש נגדו, ענה סער כי "לא קיים צורך הכרחי להתפטרות - יש פה שאלה אחרת לגמרי. השאלה של כהונת ראש הממשלה כרגע מוכתבת על ידי העובדה שפעמיים הוא לא הצליח להרכיב ממשלה. לא כתב האישום הוא זה שהניע אותי להציע הצעה לקיים פריימריז בהקדם, אלא העובדה שאנחנו במדינה נמצאים במשבר שאנחנו לא יכולים לראות את סופו, שתוקע אותנו במשך שנה".

עם זאת, כנשאל על כך שדרש שראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט התפטר כאשר עלו החשדות נגדו, טען בכיר הליכוד כי "הרקע לקריאות שלי היו מיד אחרי מלחמת לבנון השנייה, אולמרט נכשל בתפקידו כראש ממשלה. לא חלה עליו חובה חוקית לפרוש, אבל כאופוזיציה, לחמנו להפלת הממשלה כי היא הייתה ממשלה רעה שהסבה נזקים למדינת ישראל".

סער נשאל על ציוצי יאיר נתניהו בטוויטר נגד משפחתו, ועל כך השיב כי "כל יום נשבר שיא של שפל. החיים הפרטיים של הבת שלי ממש לא עניינו של יאיר נתניהו. ראש הממשלה תמיד אמר 'עזבו את משפחתי, עזבו את אשתי, תתמקדו בי'. אז אני אומר לו, תגיד את אותו הדבר לבנך, כי מתנהלת מתקפה על אשתי, מתקפה על בתי, שתיהן לא דמויות נבחרות בזירה הפוליטית".

חבר הכנסת התייחס להפנות התמיכה בנתניהו הצפויות להתקיים מחר, ואמר כי "בכנות אני חושב שההפגנות לא מועילות לנתניהו ומזיקות לליכוד. לא קובעים בכיכר העיר לגבי זיכוי של אדם. יהיו שם אזרחים אכפתיים שיש להם זכות להפגין, אבל השאלה היא אם מפלגת שלטון בוחרת לקחת החלטה של היועץ המשפטי לממשלה ולקיים סביבה הפגנה. זו שאלה כבדה ואני לא רואה כיצד זה יכול להועיל לנו ברמה הפוליטית או לנתניהו בניהול המאבק המשפטי".