שני שרים ברוטציה ופיצול באגפים: הפלונטר במשרד הרווחה

יעקב מרגי ויואב בן צור מש"ס יחלקו את תפקיד שר הרווחה, כאשר בן צור יהיה במקביל אחראי על הביטוח הלאומי ועל זרוע התעסוקה, שעוסקת בהכשרות מקצועיות ושירות התעסוקה ואוחדה תחת משרד הכלכלה במהלך מסובך. כעת היא תפוצל בשנית - וגורמים מקצועיים אומרים כי המהלך ירוקן מתוכן ומתקציב את שאר האגפים

זמן צפייה: 01:30

מהתמונה שהתגבשה היום (חמישי) עת הקמת ממשלת נתניהו השישית עולה כי כפל השרים לא פסח גם על משרד הרווחה. המשרד יקבל שני שרים ממפלגת ש"ס שיתחלפו ברוטציה, יעקב מרגי יהיה הראשון, ויואב בן צור יהיה שר נוסף במשרד, שאחראי במקביל על הביטוח הלאומי ועל זרוע התעסוקה.

זרוע התעסוקה והעבודה, שאוחדה תחת קורת גג אחת במשרד הכלכלה, למעשה עומדת להתפצל. לפי התוכנית, יעבירו שלושה אגפים של זרוע העבודה למשרד הרווחה, מדובר באגפי ליבה שעוסקים בשירות התעסוקה ובהכשרות המקצועיות.

גורמים מקצועיים שהיו מעורבים בבניית הזרוע הזאת מעריכים שתהליך הפיצול לבדו ייקח שנה, כולל הפרדת התקציבים, הייעוץ המשפטי והחשבות. אותם גורמים מותחים ביקורת על ההחלטה הזאת.

מקום שני בכמות התלונות מהציבור, המוסד לביטוח לאומי
המוסד לביטוח לאומי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עד כה, אם עברה הזרוע ממשרד למשרד היא עברה עברה כמקשה אחת. הפיצול הזה, לא רק שירוקן מתוכן ומתקציב את שאר האגפים, הוא ייקח זמן. כל זה יקרה בשנה שבה עדיין מתמודדים עם שוק "פוסט-קורונה", עם מיתון צפוי ועם גל פיטורים שכבר נראה בשטח. לכל זאת נוסף הסיפור של כפל משרדים, כפל לשכות, כפל תקנים ואנשי הצוות במשרד הרווחה, שגם ככה סובל מנחיתות תקציבית.