המשנה ליועמ"שית הורה להשאיר בתפקידם את נהגי רה"מ שהודחו

לאחר חשיפת חדשות 13 ובעקבות הפנייה שקיבל בנושא, בחן גיל לימון את ההחלטה בדבר הפסקת כהונתם של שלושה נהגי השיירה. במסגרת הבירור עלה כי ההנחיה על כך ניתנה בסתירה להסדר ניגוד העניינים עליו חתם ראש הסגל של רה"מ, ולכן יש לבטל את ההוראה

זמן צפייה: 01:35

פרסום ראשון: לאחר חשיפת חדשות 13 ובעקבות הפנייה שקיבל בנושא, בחן המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, גיל לימון, את ההחלטה בדבר הפסקת כהונתם של שלושה נהגי השיירה של ראש הממשלה לאחר כעשרים שנות שירות בתפקיד. מטעמו של המשנה ליועמש"ית נמסר היום (רביעי) כי במסגרת הבירור עלה כי ההנחיה על כך ניתנה על ידי ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, בסתירה להסדר ניגוד העניינים עליו חתם, אשר כולל מגבלה בנוגע להחלטות הקשורות בעדים או בנאשמים במשפטו של ראש הממשלה.

לאור זאת, פנה המשנה ליועצת למנכ"ל משרד ראש הממשלה ומסר כי ככל שהדברים נכונים, יש לבטל את ההחלטה להפסקת כהונת הנהגים. עוד הובהר כי ככל שיש בקשה לפעול לשינוי תפקידם, יש לפנות למנגנון שנקבע בהסדר ניגוד העניינים.

גיל לימון, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה
גיל לימון, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה

נתניהו בוועדת החקירה לאסון מירון
נתניהו בוועדת החקירה לאסון מירון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במכתבו של המשנה ליועצת הודגש כי ככל שמדובר בהחלטות ניהוליות המתקבלות בעניינם של עובדי מדינה המשמשים עדים במשפטו של ראש הממשלה, בפרט אלו המועסקים במשרד ראש הממשלה, נדרשת זהירות והקפדה מיוחדת. זאת על מנת למנוע ולו מראית עין של חשש מפני השפעה ופגיעה בהליך המשפטי המתנהל.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "בניגוד לטענת המשנה ליועמ"ש, בהסכמי ניגוד העניינים של ראש הסגל, שהוכן ע״י הלשכה המשפטית, לא צורפו שמות של עדים. יתר על כן, המחלקה המשפטית שתפקידה לייעץ לעובדי המשרד כדי שלא יכשלו בתפקידם, כלל לא התריעה בזמן אמת על בעיה כלשהי ולא הפנתה את תשומת לב ראש הסגל לרשימת העדים. מצער שהמחלקה המשפטית בחרה שלא לפעול בהתאם להמלצת בית המשפט העליון להתריע במקרים כגון אלה. בניגוד לשקר שחוזרים עליו - העובדים לא פוטרו ונשארו במשרד ראש הממשלה".

כזכור ביום ראשון האחרון פורסם לראשונה בחדשות 13 כי כי שלושת הנהגים הם עדי תביעה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו - והם אמורים להעיד בשבועות הקרובים. לפני כן פורסם כי במשרד ראש הממשלה הודיעו לאותם שלושה נהגים כי הם מוזזים מתפקידים כך שתנאיהם נפגעים, והעילה הלא רשמית הייתה כי הם נהגו גם עבור ראשי הממשלה לשעבר נפתלי בנט ויאיר לפיד. הערב נחשף כי אותם שלושה נהגים העידו נגד גרסתו של נתניהו במשטרה.

בחקירתו במשטרה בתיק 1000 (תיק המתנות) אמר נתניהו כי הוא רכש בעצמו את הסיגרים שלגביהם נטען כי נרכשו על ידי המיליארדר ארנון מילצ'ן, באמצעות נהגים שקנו לו אותם. נתניהו לא היה מוכן להגיד מי אותם נהגים, ובמשטרה קראו לנהגים ששימשו אותו - אך הם סתרו לגמרי את גרסת נתניהו ואמרו כי לא קנו עבורו סיגרים, למעט סיגר בודד פה ושם. בעוד שלושה שבועות עד חודש אמורים אותם שלושה נהגים לעלות לדוכן העדים בבית המשפט המחוזי בירושלים, ולהעיד על הדברים אותם סיפרו במשטרה.