אמסלם תקף את היועמ"שית: "אויבת העם"; נתניהו: "מסיתים נגדי"

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס אמש, והשרים התייחסו להפגנה שנערכה ביום שלישי מול מעון ראש הממשלה בירושלים. "כמעט שרפו שוטר, החיים של רה"מ בסכנה", אמר בן גביר. גנץ השיב לדברי אמסלם על בהרב-מיארה ואמר כי "מדובר בעובדי ציבור מסורים, אסור לדבר ככה". אמסלם השיב: "מתנהלת כאחרונת הפוליטיקאים"

זמן צפייה: 01:33

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס אמש (חמישי), ובנוסף לעניינים הביטחוניים, הרוחות התלהטו סביב ההפגנה שנערכה ביום שלישי מול מעון ראש הממשלה בירושלים. במהלך הישיבה השר דודי אמסלם תקף באופן חמור את היועמ"שית גלי בהרב-מיארה וצעק לעברה: "היא אשמה, היא אויבת העם". ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "הכתובת לא על הקיר אלא על הגדר. ראיתי איך מגיעים ממש לגדר הבית, יש הסתה. יש קריאות".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר השתתף גם הוא בדין ודברים שהתפתחו, ואמר: "הזהרתי בשבוע שעבר מההסתה נגד רה"מ, ראש השב"כ זלזל ואמר 'בוט איראני'. והנה תראו מה קרה השבוע - נכנסו באלימות כמעט לתוך בית רה"מ וכמעט שרפו שוטר". לאחר הדברים החמורים שאמר, המשיך: "כל אלה שמסיתים ומפעילים אלימות נגד ראש הממשלה משתוללים חופשי בחוץ. רבותיי, הכתובת על הקיר! מתפלל שלא תהיה פה חלילה ישיבת אבל בשלב כלשהו. עשיתי הערכת מצב אצלי עם כל גורמי הביטחון, החיים של רה"מ בסכנה".

לאחר דבריו של בן גביר, השר גדי איזנקוט השיב לו: "אתה צעקת לי 'גדי תיזהר רבין מחפש חבר'". בן גביר ענה: "שקרן. אולי צעקתי כל מיני שטויות כשהייתי קטן, אבל מעולם לא דבר כזה ושום קריאה לפגיעה פיזית. תחזור בך. פשוט שקר".

השר איתמר בן גביר
השר איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר מכן התייחס השר בני גנץ לדברים שהטיח אמסלם ביועמ"שית, ואמר: "בין פוליטקאים אני רגיל שמשקרים אחד על השני, מכפישים, משמיצים אבל כאשר מדובר באנשים שכפופים אליך, עובדי ציבור מסורים, אסור לדבר ככה. היא לא אויבת העם". אסמלם השיב: "אבל אני חושב ככה. היא מתנהלת בצורה שערורייתית כאחרונת הפוליטיקאים, ומאפשרת את ההשתוללות והאיום על חיי רה"מ. אצל בנט היא לא אפשרה את זה".

בן גביר התייחס: "הגיע הזמן שתבינו שהאויב שלנו לא מבדיל בין גדי לאיתמר, בין ימין לשמאל בין חילוני לדתי. חמאס רוצה לרצוח את כולנו. רק הבוקר פורסם ששוב נעצרה חוליה שניסתה לחסל אותי. מותר לצעוק. מותר למחות, אלחם על זכויות מי שעושה זאת, אבל אסור להסית לפגיעה. זה קו אדום".

לפיד התייחס לדבריו של אמסלם בישיבת הקבינט, ואמר: "אי אפשר לקבל יותר את התנהגות השר אמסלם. הוא צריך להיות מפוטר עוד הערב. דבריו והתנהגותו הם הסתה חמורה ופרועה, חציית קו אדום של ממשלה מטורללת גם כך. הטירוף צריך להיפסק".

ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני
ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני (ארכיון) | צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

במהלך הישיבה הסמיך הקבינט את ראש הממשלה נתניהו ואת השרים גלנט וגנץ לנקוט בצעדים מיידיים שיגבירו את הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה. "סיוע מוגבר זה ימנע משבר הומניטרי והוא הכרחי להבטחת המשך הלחימה ולהשגת יעדי המלחמה", נמסר, ולאור זאת תאפשר ישראל תאפשר אספקה זמנית של סיוע הומניטרי דרך אשדוד ומחסום ארז, וכן את הגברת הסיוע הירדני דרך כרם שלום.

בבית הלבן בירכו על החלטת הקבינט, וציינו כי הצעדים הללו צריכים להתבצע במהירות ובאופן מלא.  מלשכת השר בן גביר נמסר תחילה כי לא התקיימה הצבעה, אך בהמשך עדכנו אנשי ראש הממשלה כי התקיימה הצבעה בתחילת הישיבה, לפני שבן גביר הגיע. "ממתי עושים הצבעה בתחילת ישיבה?! מעולם לא. תמיד עושים בסוף", זעם בן גביר, "ידעתם שאני מתעכב בישיבה ביטחונית. ידעתם שאני אתנגד, אז רצתם לעשות מחטף בתחילת הישיבה. איזו מן התנהגות זו. ככה גונבים החלטות קריטיות בקבינט?!". בעקבות השיחה הודיעו בלשכת רה"מ כי לפרוטוקול יירשם שבן גביר התנגד.