גלנט והרצוג נפגשו עם משפחות החטופים: "השבתם - חלק מהניצחון"

שר הביטחון נפגש עם נציגי משפחות החטופים בקריה: "השבת החטופים - חשיבות עליונה". לאחר מכן נפגש גם הנשיא הרצוג עם כ-70 בני משפחות של 35 חטופים ונעדרים. מירב לשם, אמה של רומי, שנחטפה לעזה, אמרה אתמול: "דרשנו מרה"מ שלא יתבצע שום מהלך שמסכן את גורל בני משפחותינו – ושכל מהלך שיישקל ייקח בחשבון את שלומם"

הפגנת משפחות החטופים
הפגנת משפחות החטופים | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

שר הביטחון יואב גלנט נפגש היום (ראשון) עם נציגי משפחות החטופים והנעדרים. במפגש, שנערך בקריה, אמר גלנט: היה לי חשוב להיפגש איתכם ולהקשיב לכם. השבת החטופים ואיתור הנעדרים היא משימה בעלת חשיבות עליונה. יש לי שתי מטרות: להחזיר את החטופים ולנצח במלחמה. כל היתר - פחות חשוב כרגע. הצבנו לטובת הנושא את מיטב האנשים שלנו מכלל זרועות הביטחון. כולכם ראיתם מי זה חמאס, אין לנו דבר חשוב יותר מאשר להחזיר את החטופים ולמגר את חמאס. הפרסומים השונים של חמאס הם משחק פסיכולוגי קשה בנפש של כל מי שנמצא כאן ושל כל עם ישראל. הוא עושה שימוש ציני בכל מה שיקר לנו, הם מבינים את הכאב ואת הלחץ".

לדברי גלנט, "המהלך הקרקעי שזור במאמץ להשבת החטופים. אם לא ייווצר על החמאס לחץ צבאי - לא יתקדם דבר. הם רוצים למוטט את החברה הישראלית מבפנים והם משתמשים בחטופים באכזריות. המהלך הצבאי נועד בין היתר גם כדי להגדיל את הסיכוי להשיב את אנשינו. אני עוסק בנושא בכל יום, החטופים והנעדרים בליבי ובמחשבותיי, בדיונים הביטחוניים ובקבלת ההחלטות. אנחנו מתנהלים נגד חיות, לא אנשים, זה מסע מורכב, עם תקוות ואכזבות, אני נחוש לנצח במלחמה, והשבת החטופים היא חלק מהניצחון".

לאחר הפגישה עם גלנט נפגש נשיא המדינה יצחק הרצוג אחר הצהריים עם נציגי משפחות החטופים והנעדרים בבית הנשיא בירושלים.  במפגש השתתפו כ-70 בני משפחות של 35 חטופים ונעדרים. בימים הקרובים צפוי הנשיא להיפגש עם נציגים נוספים ממשפחות החטופים והנעדרים.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2328101924' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='זעקת משפחות החטופים: "להחזיר אותם עכשיו"' poster='' kid='1_d1dhakj6' duration='139']

הרצוג אמר בפתיחת הפגישה: "אני רוצה להודות לכם על החוזק והעוצמה ועל כך שאתם מגיעים לדבר ולשתף, לא יכולים אפילו לדמיין את הדאגות והחרדות שלכם. חשוב לנו שתדעו - החזרת החטופים זה בעדיפות עליונה, שלנו ושל כל העולם כולו. אנחנו צריכים לסמוך על צה"ל שיחזיר את כולם הביתה בשלום. חמאס זה גוף ציניקני שלא מעניין אותו שתושבי עזה ירעבו, הסיוע ההומניטרי - שם את כל המדינות בצד שלנו".

הנשיא יצחק הרצוג
הנשיא יצחק הרצוג | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

גל הירש, הממונה על נושא החטופים והנעדרים, הוסיף: "אין מנעול במשא ומתן שאנחנו לא מנסים לפרוץ כדי להגיע לחטופים ולקבל מידע. היה מאמץ אדיר עם שתי החטופות הראשונות ששוחררו ועם שתי החטופות ששוחררו דרך הצד המצרי, אנחנו עושים הכל בשביל להגיע לכולם – המטרה הזו תמיד נמצאת מול ענינו. יש מאמץ מודיעיני ומבצעי אדיר שההיסטוריה עוד לא ראתה, הכול כדי להשיג כל מידע אפשרי. אנחנו מאוד רוצים להצליח בזה ולהחזיר את כל המשפחות חזרה הביתה בריאים ושלמים".

ג'קי לוי, דוד של משפחת קלדרון, שלה שלושה חטופים בעזה, שיתף: "שניים בני המשפחה שלנו נרצחו בטבח הנוראי ועוד שלושה נחטפו לעזה. יש לנו קושי בלב לחלק בין העצב לדאגה. אנו לא חווים שהנושא נמצא בראש סדר העדיפויות של המדינה. לקח המון זמן עד שהמדינה נכנסה לאירוע וגם אז נעשו הרבה דברים בצורה לא טובה. שלושה שבועות שהמשפחה חיה בחמ"ל, בלי לישון ובלי שום עזרה אמיתית מהמדינה. קברניטי המדינה מתעסקים בפוליטיקה קטנה, מצפים ממך אדוני הנשיא להיות המבוגר האחראי".

ניבה ונקרט, אמא של עומר ונקרט, הבהירה: "באתי לפה היום כדי להחזיר את הבן שלי .כל החטופים הם מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית. אני בטוחה שצה"ל עושה כל מה שהוא יכול. אבל מה שינצח באמת את המלחמה הוא ניצחון הרוח, שיקרה רק כשכל החטופים והנעדרים יחזרו הביתה".

בני משפחות חטופים בזמן אזעקה בתל אביב
בני משפחות חטופים בזמן אזעקה בתל אביב | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

אתמול נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נציגי משפחות החטופים בעזה. מירב לשם, אמה של רומי, אמרה לאחר הפגישה: "זה שלושה שבועות שאנחנו לא יודעים מה עלה בגורל אהובינו. אנחנו לא יודעים מה קורה איתם. אנחנו מפחדים, חוששים. איפה הם נמצאים? מה קורה איתם? מישהו מטפל בהם? כולנו שמענו על כניסת הטנקים וכולנו חוששים. אני בטוחה שכולכם איתנו – כמו שהיו כאן כל כך הרבה אנשים מהבוקר בכיכר. עם הרגשות האלה הלכנו לפגישה עם ראש הממשלה".

"הפגישה הייתה נוקבת מאוד", הוסיפה, "ונאמרו בה דברים בוטים וברורים של המשפחות, בדרישה חד-משמעית שהפעילות המבצעית תשקול את גורל החטופים והנעדרים. האחריות היא על ממשלת ישראל. דרשנו שלא יתבצע שום מהלך שמסכן את גורל בני משפחותינו – ושכל מהלך שיישקל ייקח בחשבון את שלומם. הובהר שמבחינתנו תהיה תמיכה לאומית רחבה לעסקת שבויים - כולם תמורת כולם".

מטעם נתניהו נמסר כי הוא אמר למשפחות: "המאמץ להחזיר את החטופים נמשך ביתר שאת. אנחנו נממש ונמצה כל אפשרות להביא אותם הביתה - לפני הכניסה ואחרי הכניסה. הניסיון הוא לממש יכולת. זה חלק אינטגרלי ממטרות המבצע כפי שהגדרנו אותן, זה לא מן השפה אל החוץ. מתנהל מאמץ, אני לא בטוח שאנשים מבינים עד כמה הוא מתנהל ובאיזה היקפים, כולל הנחיות לכוחות בשטח ובהיקפים מאוד נרחבים עולמיים וגם מקומיים - וזה נמשך כל הזמן".