אירוע חריג: רוטמן תועד חוטף בכוח מגאפון ממפגינה בניו יורק

יו"ר ועדת החוקה שנמצא בניו יורק יחד עם חברי כנסת ושרים נוספים תועד כשהוא חוטף בכוח מגאפון ממפגינה ישראלית שהלכה מאחוריו ברחוב וקראה נגדו קריאות מחאה ולאחר כמה דקות של החזיר אותו. במקביל, הפגנות נערכו במשך כל הלילה לאחר מעצרים מול בית רה"מ בקיסריה

זמן צפייה: 00:17

יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן תועד הלילה (שבת) בניו יורק, ארצות הברית, כשהוא חוטף ממפגינה ישראלית מגאפון. רוטמן, שלרוב שומר על איפוק מול המפגינים, חטף ממנה את המגאפון בכוח, ניסה להתחמק מהמוחים - ובתיעוד נוסף התעשת והחזיר את המכשיר. את האירוע תיעדה שני גרנות-לובטון, אחת ממובילות המחאה נגד המהפכה המשפטית בארצות הברית.

רוטמן נמצא בניו יורק יחד עם שרים וחברי כנסת נוספים שהגיעו לעיר לקראת "מצעד ישראל בניו יורק" שייערך מחר. הוא נראה בתיעוד משוחח תוך הליכה ברחוב עם אדם נוסף כאשר כמה מוחים נגד המהפכה המשפטית הולכים סביבו וקוראים נגדו קריאות, כולל מפגינה אחת עם מגאפון. רוטמן מסתובב בשלב מסוים, חוטף ממנה את המגאפון בכוח ומתרחק במהירות. המפגינה הגישה תלונה נגד חבר הכנסת במשטרת ניו יורק.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2306030836' autoplay='0' credit='שני גרנות-לובטון' desc='ח"כ רוטמן מחזיר את המגאפון' poster='' kid='1_8hk33jl2' duration='50']

המפגינה שהותקפה סיפרה למקורביה כי "הייתי מבוהלת אחרי האירוע ומאד חששתי להגיש תלונה. פשוט קראתי נגדו קריאות על מה שהוא עושה לעם ישראל והוא רצה שזה ייפסק אז הוא תקף אותי. הופתעתי מאד מהתגובה הילדותית האלימה, במקום לענות לי ולדבר - חטף לי את המגפון באלימות".

"הוא כעס וזעם - והתפרץ עם כל זה עליי. אחרי שהשומרים שלו אמרו לו להחזיר את המגפון והוא החזיר לי אותו, הוא הסתובב אליי שוב ונעמד מול הפרצוף שלי, המגפון היה הדבר היחיד שהפריד בינינו. פשוט ניסה להפחיד אותי בזה שהוא ככה עומד מולי עם כל הגוף שלו וניסה לגרום לי להתרחק. עכשיו אחרי שהגשתי תלונה אני קולטת כמה דפוק זה היה".

Whatsapp Image 2023 06 02 At 2
ניידת בהפגנה מול בית רה''מ בקיסריה | צילום: עופר דורון ועמית ניסנבאום

במקביל, הפגנה שהחלה אמש מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה התדרדרה לעימותים אלימים בין שוטרים למפגינים ואף למספר מעצרים. המפגינים התלוננו על אלימות מצד השוטרים וכן על פגיעה בזכויות העצורים ומניעה מעורכי הדין לדבר איתם.

שלושה מהמפגינים נעצרו בקיסריה, כולל אחד ממובילי המחאה, משה רדמן. רבים מהמפגינים המשיכו למחות מול תחנת המשטרה בג'סר א-זרקא ובחדרה שם הוחזקו העצורים ונשארו שם עד הבוקר.