הושג הסכם בין יהדות התורה לליכוד בנוגע לתפקידים

ביהדות התורה אמרו כי "מכיוון שהיה צריך לבקש ארכה, סגרנו את נושא התפקידים". היו"ר גולדקנופף יהיה שר הבינוי והשיכון, גפני יעמוד בראש ועדת הכספים ואורי מקלב יהיה סגן שר התחבורה וסגן שר במשרד רה"מ. כמו כן, יעקב אשר יהיה יו"ר ועדת הפנים

נתניהו וגולדקנופף
נתניהו וגולדקנופף | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יהדות התורה הודיעה הלילה (שלישי) כי הגיעה להסכם עם הליכוד בנוגע לתפקידים. "מכיוון שהיה צריך לבקש ארכה מהנשיא", נמסר, "חתמנו כעת על כך שנושא התפקידים נסגר - ומחר תהיה ישיבה על הנושאים העקרוניים".

יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף יהיה שר הבינוי והשיכון, משה גפני יעמוד בראש ועדת הכספים; ח"כ אורי מקלב יהיה סגן שר התחבורה וסגן שר במשרד ראש הממשלה הממונה על הרשות לפיתוח המגזר החרדי. בנוסף, ח"כ יעקב אשר יהיה יו"ר ועדת הפנים, יו"ר הסיעה ח"כ ישראל אייכלר יהיה יור ועדת העבודה והרווחה, ח"כ יצחק פינדרוס יעמוד בראש הוועדה לפניות הציבור וח"כ מאיר פורוש - שר ירושלים.

בנימין נתניהו, אריה דרעי ובצלאל סמוטריץ'
בנימין נתניהו, אריה דרעי ובצלאל סמוטריץ' | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

בתוך כך, אחרי שבחדשות 13 דווח בשבועות האחרונים כי סוגיית חוק הגיוס נפתרה, מתברר כי בשל דרישות אגודת ישראל שרוצה לחזור לחוק טל - המשא ומתן עדיין תקוע. מדובר נושא שעדיין שנוי במחלוקת. כמו כן, יו"ר ש"ס אריה דרעי ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הסכימו על תוספת של 5.8 מיליארד שקלים לתקציב הבריאות. בנוסף, ההערכה הייתה שנתניהו יבקש ארכה מהנשיא יצחק (בוז'י) הרצוג רק אחרי שיחתום על התפקידים. כלומר, עד יום חמישי הקרוב.

במקביל, לדרעי הייתה דרישה לקבל סמכויות רבות וגמישות ביכולת שלו להתנהל בתיק הפנים ובעיקר בתיק הבריאות. דרעי לא מעוניין  להיות תלוי בנושאים רבים בהם משרד הבריאות תלוי באגף התקציבים באוצר. מדובר בעניינים משמעותיים במערכת הבריאות, מכיוון שיש מעורבות של גופים ציבוריים וממשלתיים גדולים, ומשרד האוצר מאוד מעורב בתקציבים ובמחירים בתוך בתי החולים וקופות החולים. הסוגיה הזאת נראית בדרך לסיכום.

כמו כן, ההערכה היא שנתניהו יגיע לנשיא יצחק הרצוג על מנת לבקש ארכה במנדט להרכבת הממשלה, אחרי שכבר נחתמו לפחות מספר הסכמים קואליציוניים ראשוניים של חלוקת תפקידים.