עתירה לבג"ץ נגד מינוי דרעי לשר; "פסק הדין שלו הושג ברמייה"

התנועה לאיכות השלטון עתרה בטענה כי דרעי "הוליך שולל" את מערכת המשפט, כשהתחייב שלא לחזור לחיים הפוליטיים כדי להימנע מעונש מאסר. העתירה נוגעת גם להחלטתו של נתניהו שלא לפנות לבית המשפט כדי להסיר את חזקת הקלון של דרעי, ובמקום כך לשנות את חוק יסוד: הממשלה. "טירוף מוחלט ואיבוד עשתונות ערכי ומוסרי"

אריה דרעי
חבר הכנסת אריה דרעי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (ראשון) לבג"ץ נגד המינוי המסתמן של אריה דרעי לשר, ודורשת לבטל את הסדר הטיעון שנחתם עמו: "לתת לדרעי לחזור לזירת הפשע בפעם השנייה זה טירוף מוחלט ואיבוד עשתונות ערכי ומוסרי. בג"ץ חייב למנוע את החרפה הזאת".

התנועה עתרה כבר לבג"ץ לפני הבחירות בנושא דרעי, אז קבע יו"ר ועדת הבחירות כי לדרעי קיימת חזקת קלון בשל עונש המאסר על תנאי שנגזר עליו. עמית ציין בפסיקתו כי אם מרכיב הממשלה, כעת בנימין נתניהו, ירצה למנות את דרעי לשר, יהיה עליו לפנות לשופט עמית ולבקש את הסרת חזקת הקלון. "כפי הנראה כרגע ראש הממשלה המיועד נתניהו בחר שלא לפנות לשופט עמית ובמקום זאת החלה הקואליציה המסתמנת בהליכי חקיקה לשינוי רטרואקטיבי בחוק יסוד: הממשלה, הקובע כי קלון יוטל רק כאשר נגזר עונש מאסר בפועל", נמסר בהודעת התנועה לאיכות השלטון.

אריה דרעי
אריה דרעי | צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

בעתירתה החדשה מבקשת התנועה לחייב את נתניהו לפנות לשופט עמית שיקבע אם יש לדרעי קלון, וטוענת כי המינוי המסתמן הוא "פגיעה החמורה בטוהר המידות, באמון הציבור בנבחרי הציבור, ובעקרון הנאמנות השלטונית, וכי הוא נגוע בחוסר ניקיון כפיים ותום לב, חוסר סבירות וחוסר מידתיות קיצוני".

כמו כן, התנועה לאיכות השלטון טוענת כי דרעי הוליך את בית המשפט שולל, בעת "שהציג בפניו מצג שקרי" כשאמר שבכוונתו לפרוש מהחיים הציבוריים. כעת, עם חזרתו של דרעי ודרישתו לתפקיד שר בכיר בממשלה, התנועה לאיכות השלטון טוענת כי "פסק הדין וגזר הדין בעניינו בטלים מאחר והושגו ברמייה".

השופט יצחק עמית, יו''ר ועדת הבחירות המרכזית
השופט יצחק עמית, יו''ר ועדת הבחירות המרכזית | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עו"ד ד"ר אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון, מסר: "אריה דרעי הוא עבריין מורשע, ששב לזירת הפשע ושוב פשע והורשע. זאת הייתה טעות לתת לדרעי לחזור לזירת הפשע בפעם הראשונה, אולם לתת לו לחזור בפעם השנייה זה כבר טירוף מוחלט ואיבוד עשתונות ערכי ומוסרי".

עוד הוסיף עו"ד שרגא כי אם דרעי ימונה לשר בפעם השלישית "זאת כבר לא תהיה שאלה של אם ומתי יפשע שוב, אלא אם תהיה לנו אז מערכת אכיפת חוק מתפקדת שתעצור אותו".