היועמ"שית מאשרת להפגין בנתב"ג: "מרחב ציבורי"

לקראת ההפגנה הצפויה ב-16:00 בנמל התעופה בן גוריון, הודיעה גלי בהרב-מיארה כי היא מתירה את המחאה במסגרת "יום השיבוש": "לכל אדם הזכות לחופש ביטוי והפגנה גם במרחב זה". בכיר בממשלה: "חוות הדעת הופכת את האזרחים לבני ערובה"

Whatsapp Image 2023 07 09 At 1
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה | צילום: רויטרס

אחרי הפרסום במהדורה המרכזית אמש (שני), הודיעה היום היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה כי היא מתירה את ההפגנה המתוכננת בנמל התעופה בן גוריון אחר הצהריים, במסגרת "יום השיבוש":  "הדין אינו אוסר הפגנות בנתב"ג. נתב"ג הוא מרחב ציבורי, במקומות שבהם יש גישה לכל אדם, ועל כן לכל אדם הזכות לחופש ביטוי והפגנה גם במרחב זה".

"בצד זאת, מדובר באזור ציבורי רגיש על רקע כלל המאפיינים הביטחוניים והבטיחותיים המתקיימים בו, ועל כן יש לקבוע הגבלות ותנאים מתאימים להפגנות בתחומו. לפיכך סוכם, כי על גורמי המקצוע ברשות שדות התעופה וגורמי האכיפה במשטרה להמשיך ולפעול בהתאם לשיקולים מקצועיים ומבצעיים בקביעת תנאים לעריכת הפגנה בשטח נתב"ג, ולאכיפת תנאים אלה, כולל במקרים של הפרת התנאים והמגבלות שנקבעו".

מפגינים בנתב''ג
מפגינים בנתב''ג | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

גורם בכיר בממשלה אמר כי "חוות הדעת של הייעוץ המשפטי מכשירה את הפיכתם של אזרחי ישראל לבני ערובה של מיעוט קיצוני. היא קובעת סטנדרט חדש לפיו הפגנות לתמיכה בעמדתה האישית גוברות על חופש התנועה מהארץ ואליה, תוך פגיעה בלתי מתקבלת על הדעת במאות אלפי משפחות ששילמו במיטב כספן עבור חופשה שחיכו לה זמן רב".

שרת התחבורה מירי רגב
שרת התחבורה מירי רגב | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שרת התחבורה מירי רגב אמרה: "אני אשנה את החוק. נתב"ג אינו קניון ולא מרחב ציבורי. הוא נכס לאומי אסטרטגי, שמחייב התנהלות רגישה ומורכבת אל מול אתגרי התעופה השוטפים ואתגרי התעופה במצבי חירום. ציפיתי מהיועמ"שית לאפשר את ההתנהלות התקינה של המתקן ולא לתת יד לפורעי החוק, אשר התנהלותם יכולה להביא עד לסיכון חיי אדם".