יאיר נתניהו: "בפרקליטות ובמשטרה בגדו במדינה. העונש הוא לא כלא"

בנו של ראש הממשלה המיועד התייחס לתיקי האלפים בתוכנית שבה הוא משדר ברדיו "גלי ישראל", ואמר כי הייתה פה הפיכה שלטונית בזדון, לא מתוך ראיית מנהרה. הם ידעו שהם תופרים תיק. קוראים לזה בגידה. כולם מוזמנים להסתכל בספר החוקים ולראות מה העונש"

זמן צפייה: 01:17

בתוכנית הרדיו שלו ב"גלי ישראל", אמר בסוף השבוע בנו של ראש הממשלה המיועד, יאיר נתניהו, בהתייחסו למשפט של אביו בנימין נתניהו, כי "הבכירים בפרקליטות ובמשטרה שהיו מעורבים בזה - כל אחת מהעבירות שהם עשו - שווה חמש שנות מאסר. הייתה פה הפיכה שלטונית בזדון, לא מתוך ראיית מנהרה. הם ידעו שהם תופרים תיק. מבטלים את הבחירה של העם הישראלי - בחירה דמוקרטית. קוראים לזה בגידה במדינה - וכולם מוזמנים להסתכל בספר החוקים ולראות מה העונש. זה לא כלא".

דבריו של יאיר נתניהו מגיעים על רקע מספר כישלונות של התביעה במשפטי נתניהו בחודש האחרון, בין היתר במהלך עדויותיהם של דוד שרן, ראש הסגל לשעבר בלשכת נתניהו, ושל יו"ר מועצת הכבלים והלוויין לשעבר, ד"ר יפעת בן חי שגב. שרן עלה להעיד ואמר: "להגיד שאני רגוע לקראת עדות כזאת כאשר התליין יושב פה לידי, ושואלים אותי על תיק 3000 אני ממש מרגיש מאוים טוטלית".

עוד הוסיף שרן: "אני תחת איום פה כי אני בהליך אחר ואי אפשר לנתק את הדבר הזה. מנהלים נגדי הליך בתיק 3000, תיק הצוללות. אני תחת החרב של אותה יחידה בפרקליטות, היא מתעללת בי וגם כשהגעתי לתת עדות פתוחה זה עמד ברקע כל הזמן, כשכל דקה הייתי בטוח שזה הופך לחקירה תחת אזהרה, ובאופן מפתיע כאשר הלכתי לרענון ‏עד שבוע שעבר, אני פוגש בבניין את התובע בתיק הצוללות שאם לא אתיישר לתזה של הפרקליטות אחטוף".

בן חי שגב אמרה בעדותה בבית המשפט: "עברתי חקירה רשלנית ופחדנית תוך כדי הטלת מורא, שאמורה להטריד כל אחד במדינת ישראל, ולכן יימצאו אמירות של תוצאה של הטייה. ידעתי שהדברים שנאמרים לי הם לא אמת, ואחר כך חזרתי למסמכים שלי לראות את האמת שלי".

"כדאי שבית המשפט יידע שהחקירה שלי נמשכה בין 12-10 שעות שבמהלכן הטלפון שלי נלקח ממני. זכיתי לכוס תה אחת ולא יצאתי לשירותים", הוסיפה בן חי שגב. "אני לא אמרתי הרבה דברים כאלו ברענון כי אין לי אמון במערכת", טענה.

הפרקליטות ביקשה להכריז על שניהם כעל עדים עוינים, השופטים החליטו לאפשר לפרקליטות לחקור את בן חי שגב בחקירה נגדית מבלי להכריז עליה כעל עדה עוינת.

כעת, יאיר נתניהו הגיב בחשבון הטוויטר שלו, ובחר לתקוף את "תקשורת השמאל": "אני עדיין מוצא את עצמי מופתע כל פעם מחדש מהפייק ניוז ורצח האופי שתקשורת השמאל עושה לי, למרות שאני אמור להיות רגיל לכך כבר".

עוד הוסיף: "כל מי שלמד בבית ספר יסודי שיעורי הבנת הנקרא, יכול להבין בקלות שהמטרה בדברי ברדיו היא להדגיש למאזינים את חומרת העבירות הפליליות שביצעו תופרי התיקים לפי ספר החוקים הישראלי, ולא שום דבר מעבר, ובוודאי שלא קראתי לפגוע באיש".