התפקיד הביצועי של אמסלם: אלה סמכויות השר במשרד המשפטים

אחרי עימות ארוך ומתוקשר עם רה"מ נתניהו, דודי אמסלם הצטרף לממשלה, וכעת נחשפים סמכויותיו כשר נוסף במשרד של יריב לוין. בין היתר הוא יהיה אחראי על רישוי נוטריונים, מתווכחים ושמאי מקרקעין, מרשם ברית הזוגיות - והיחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות

זמן צפייה: 04:31

לאחר שמונה בשבוע שעבר לשר נוסף במשרד המשפטים, הערב (ראשון) פורסם מה בדיוק יהיו סמכויותיו של חבר הכנסת מהליכוד דודי אמסלם במשרד שבראשו עומד יריב לוין. בנוסף לשר במשרד המשפטים, אמסלם ישמש גם כשר לשיתוף פעולה אזורי והשר המקשר בין הממשלה לכנסת.

הסמכויות שקיבל אמסלם לידיו במסגרת משרד המשפטים הם: המחלקה לרישוי נוטריונים, מחלקת חוקרים פרטיים ושירותי שמירה, מחלקת רישוי מתווכים, מועצת שמאי מקרקעין, אגף שומת מקרקעין, היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות, יחידת המרות דת, העדות הנוצריות ומרשם ברית הזוגיות, ומחלקת תרגום אמנות בין-לאומיות.

בנימין נתניהו ודוד אמסלם
בנימין נתניהו ודוד אמסלם | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בשבוע שעבר הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "ביקש בעת הזאת מח"כ דודי אמסלם להצטרף לממשלה כשר במשרד המשפטים, שר לשיתוף פעולה אזורי והשר המקשר בין הממשלה לכנסת". אמסלם מצידו צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "מתוך רצון לדאוג ולהשפיע על אופיה היהודי של המדינה והממשלה הלאומית שהוקמה ע"י בנימין נתניהו וסיעות הימין, נעתרתי הערב לבקשתו של רה"מ להצטרף לממשלת ישראל".

המינוי הגיע חודש לאחר כינון הממשלה, ואחרי שאמסלם תקף בחריפות ובאופן פומבי את נתניהו על כך שלא הציע לו תפקיד שר כשהרכיב את הממשלה. "את דוד אמסלם לא משפילים", אמר לפני חודש אמסלם לתומכיו שהתכנסו מחוץ לביתו, "אני לא איש של תפקידים, פעמיים התפטרתי מתפקידי שרים. אני לא חשוב, אני שחקן קבוצתי, אבל כאן הייתה השפלה מאוד מכוונת כלפיי. אמרתי לראש הממשלה - אדוני אתה נבחרת במקום הראשון, אני מכבד את זה, אתה יו"ר הליכוד, אתה המנהיג שלנו, אבל אל תשכח שאותו קהל בחר אותי במקום הרביעי. זה לא שבאתי עכשיו מבית הכנסת, אותו קהל שבחר אותך בחר אותי".

חברי הכנסת דוד אמסלם ודוד ביטן
חברי הכנסת דוד אמסלם ודוד ביטן | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

עוד אמר אמסלם: "אני לא מבקש שום דבר שלא מגיע לי לפי הסדר. מגיע לי, נבחרתי במקום הרביעי. אז נתת ליריב לוין את תיק המשפטים, אחלה, נתת לגלנט, חבר שלי, נתת לאלי כהן, ואיפה דוד אמסלם? אתה מדלג עליי? למה? מה עשיתי? אותי לא משפילים, אנחנו הספרדים, לא ישפילו אותנו, אף אחד".