פוטין: "תומך בפתרון שתי המדינות; 'עסקת המאה' לא ברורה"

נשיא רוסיה התייחס לנעשה במזרח התיכון בביקורו בסעודיה. על המתקפה של טורקיה נגד הכורדים בצפון סוריה: "כל מצב פוליטי חדש באזור חייב להבטיח את זכויות המיעוטים"

זמן צפייה: 00:44

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התייחס היום (ראשון) לסכסוך הישראלי-פלסטיני ואמר כי הוא תומך בפתרון שתי המדינות. עם זאת, הוסיף כי תוכנית השלום של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ היא "אינה ברורה". כמו כן, פוטין אמר כי מוסקבה עובדת על אזור סחר חופשי בין ישראל למצרים, "דומה ליחסי הסחר בין רוסיה לאיראן".

הנשיא הרוסי מבקר בימים אלה בסעודיה לאחר כעשור שלא הגיע לממלכה. בריאיון שהעניק, כפי שדווח בערוץ הטלוויזיה "אל-ערביה", פוטין התייחס למתקפה הטורקית נגד הכורדים בצפון סוריה ואמר כי בכל מצב פוליטי חדש שיווצר באזור, יש להבטיח את זכויותיהם של כל הקבוצות האתניות והדתיות.

על המתיחות במפרץ הפרסי, פוטין אמר כי רוסיה יכולה לשמש בתפקיד מרכזי בזכות קשריה הטובים עם איראן בפרט והעולם הערבי בכלל. "לא בסעודיה ולא באיחוד האמירויות רוצים להתעמת עם איראן", הוסיף.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נתניהו נפגש עם פוטין: "חלה עלייה בניסיונות איראן לפגוע בנו"

בית המשפט ברוסיה גזר 7 וחצי שנות מאסר על הישראלית נעמה יששכר

בשל מדיניות פוטין: ירידה של 43% בצריכת האלכוהול ברוסיה

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בנאום לאומה
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בנאום לאומה | צילום: רויטרס

לפני כחודש, לאחר הצהרתו של  רה"מ בנימין נתניהו בדבר סיפוח בקעת הירדן, משרד החוץ הרוסי הביע את דאגתו מכך: "אנו מדגישים כי הצהרת ראש הממשלה נתניהו יצרה תגובה שלילית בעולם הערבי. כמו כן, מהלך שכזה עלול לערער על התקווה לשלום בין ישראל לעולם הערבי".

אתמול, פוטין אמר בריאיון כי רוסיה מקיימת דיונים עם טורקיה, איראן וארה"ב כדי להבהיר כי אין להרשות לשום כוח זר לשהות בסוריה. "על כל הכוחות הצבאיים הזרים לעזוב את סוריה", אמר. "גם רוסיה תצא מסוריה ברגע שהממשלה בדמשק תבקש מאיתנו". כמו כן, בזמן שהצבא הטורקי פתח במתקפה נגד הכורדים, פוטין שוחח עם ארדואן וביקש ממנו להבטיח להימנע מכל מהלך בסוריה היכול לפגוע בתהליך השלום ובפתרון המשבר בסוריה.