עשרות הגיעו לקריית ארבע למחות נגד בן גביר: "זה גדול עליך"

אנשי מחאת המילואימניקים, הגיעו לפתח ההתנחלות שבה מתגורר השר לביטחון לאומי, במחאה על המהפכה המשפטית וקראו לו להתפטר מתפקידו. "לא ניתן למי שלא גויס לצה"ל לזרוע הרס במדינת ישראל ולסכן את ביטחון המדינה"

זמן צפייה: 00:39

אנשי מחאת המילואימניקים "אחים לנשק" הגיעו הבוקר (ראשון) לקריית ארבע, והפגינו מול ביתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בקריאה לפרוש מתפקידו. המוחים צעקו: "זה גדול עליך בן גביר", ומסרו: "לא ניתן למי שלא גויס לצה"ל בגלל עמדותיו הקיצוניות ועברו האלים לזרוע הרס במדינת ישראל ולסכן את ביטחון המדינה".

"מי אתה שתקרא לנו, שהקדשנו את חיינו להגנה על ביטחון ישראל, סרבנים ואנרכיסטים?", קראו המוחים. "הגענו כדי להגיד 'עד כאן'. החקיקה הדיקטטורית שקורעת את העם ומסכנת את ביטחון ישראל לא תעבור".

מחאת המילואימניקים בקריית ארבע
מחאת המילואימניקים בקריית ארבע | צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק

ביום חמישי האחרון, בסיומו של "יום השיתוק הלאומי", הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא לא מתכוון לעצור את החקיקה. אתמול המוני המפגינים שבו לרחובות תל אביב וערים נוספות, בפעם ה-12 ברציפות, ולקראת תחילתו של "שבוע השיתוק הלאומי" שמתכננים מארגני המחאה.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2303260905' autoplay='0' credit='מחאת המילואימניקים - אחים לנשק' desc='המחאה בקריית ארבע' poster='' kid='1_p8xfqtun' duration='']

אתמול שר הביטחון יואב גלנט, נשא הצהרה מיוחדת בקריה בתל אביב, ובה הצטרף לחברי כנסת נוספים מהליכוד שקראו לעצירת החקיקה, ביניהם יו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין וח"כ דוד ביטן. בן גביר מיהר לקרוא לפיטוריו של שר הביטחון: "קורא לראש הממשלה לפטר את גלנט שנכנס למשרד הביטחון בקולות של הימין אבל נכנע ללחץ של אלה שאיימו בסרבנות ומנסה לשים מעצור לרפורמה החשובה".

עוד הוסיף השר בן גביר כי "גלנט מנהל בפועל מדיניות 'הכלה' וחוסר תגובה בעזה וביו"ש וגם במדיניות זאת הוא מפנה עורף לבוחרי הימין שרוצים ממשלת ימין מלא מלא אם ברפורמה המשפטית ואם בהחזרת הביטחון האישי והמשילות לישראל".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מוקדם יותר השר דיכטר אמר בשיחות עם שרי הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך סוף השבוע: "דחו את החקיקה עד לאחר יום העצמאות והימים הלאומיים, כשהקרע בעם יהיה בצילו של ימי הזיכרון - הוא ייצור נזק שאין לו הופכין".