לחץ במשטרה על בר-לב למנוע הקמת ועדת חקירה: "תוביל להשבתת אגף החקירות"

בכירי המשטרה לוחצים על השר לביטחון הפנים למנוע את הקמת ועדת החקירה מחשש שהיא תשבית את השימוש בתוכנות הרוגלה. בתוך כך, ממצאי הבדיקה במעורבותם של שב"כ ומוסד העלתה כי פרט לנייד של שלמה פילבר - לא היו חדירות ליעדים נוספים

זמן צפייה: 01:33

פרשת ההאזנות במשטרה: בכירי המשטרה לוחצים על השר לביטחון הפנים עמר בר-לב למנוע את הקמתה של ועדת חקירה, בטענה שזו תשבית את השימוש בתוכנות הריגול ותשבש את עבודת אגף החקירות - כך פורסם הערב (שישי) בחדשות 13.

לדברי הבכירים, ועדת חקירה נוספת על המשטרה, כלומר בנוסף לוועדת חקירה בנוגע לאסון מירון, תגרום לנזק בלתי הפיך לאגף החקירות, מה שיגרום להם להפעיל את תוכנות הרוגלה רק במצבים של הצלת חיי אדם, כאשר האישור יינתן מהמפכ"ל.

NSO / משטרה
NSO / משטרה | צילום: שאטרסטוק

לפי ממצאי הבדיקה שבה מעורבים השב"כ והמוסד - פרט לנייד של עד המדינה שלמה פילבר, לא בוצעו האזנות ליעדים נוספים. במקביל, מבחינתו של מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי, הבעיה המרכזית נעוצה בזיגזג מבחינת דיווחי המשטרה מיד לאחר התפוצצות הפרשה. בנוסף, גם אם המשטרה תוכיח שלא פעלה בניגוד לצווי בית המשפט בהקשר של הריגול - ייקח לה זמן רב לשקם את אמון הציבור בה.

בד בבד, מהצד של המשטרה, הבדיקה בעניין השימוש בתוכנות הריגול טרם הסתיימה, ולכן הם מעדיפים להמתין עד שראש הממשלה נפתלי בנט יקבל את ממצאי הדו"ח לידיו ואז יגן על הארגון. לאחר מכן, תחל המשטרה להוציא הודעות לתקשורת ולטעון כי לא עשו שום דבר פסול.