משרד המשפטים בודק: בן גביר מעכב מינויים מסיבות פוליטיות?

במשרד פתחו בבדיקה לאחר שהשר עיכב חתימה על שורת מינויים במשטרה שהונחו על שולחנו בשבועות האחרונים - ביניהם מינויים בכירים.בנוסף, תיבדק דרישתו לקצץ בתקציב דוברות המשטרה ואם היא נבעה ממניעים פוליטיים. השר: "ראוי ונכון להקצות את רוב התקנים לשטח ולא לדוברות"

זמן צפייה: 01:13

במשרד המשפטים החלו בבדיקת מעורבותו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שהערב (שבת) הגיב לדברים לראשונה וכתב כי הוא "מחכה לישיבת הפיקוד הבכיר". הבדיקה בעניינו היא בעקבות עיכוב של מספר מינויים שהונחו על שולחנו של השר - ביניהם מינוי בכיר של מפקד מרחב. במשרד יבדקו האם העיכוב נעשה ממניעים פוליטיים.

מזה כמה שבועות שהשר אינו חותם על שורת מינויים במשטרה ונבדק האם מדובר בעיכוב ממניעים פוליטיים - במטרה למנות אנשים מטעמו. בין המינויים גם מינוי של מפקד מרחב - תפקיד בכיר מאוד. בנוסף, תיבדק הדרישה של השר לקצץ את תקציב דוברות המשטרה - והאם הקיצוץ נובע מסיבה פוליטית.

משרד המשפטים בירושלים
משרד המשפטים בירושלים | צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

השר בן גביר הגיב היום כי "אני עומד מאחורי הקיצוצים בחטיבת הדוברות של המשטרה. ראוי ונכון להקצות את רוב התקנים לשטח ולא לדוברות. לגבי מינויים במשטרה, אני דווקא מחכה לישיבת הפיקוד הבכיר ולאחר מכן אבדוק את המועמדים".