יועמ"שית משרד רה"מ לנתניהו: "אסור לך לעסוק בהארכת כהונת המפכ"ל"

ברקע שאלת המשך כהונתו של רב-ניצב קובי שבתאי, שלומית ברנע פרגו הורתה לראש הממשלה שלא להתעסק בנושא - בשל ניגוד העניינים שבו הוא מצוי. השר גנץ דורש להאריך את כהונת המפכ"ל בהתאם להסכם הקואליציוני, אך השר הממונה בן גביר טרם קיבל החלטה בנושא - והדבר מערער את שלמות הקואליציה

זמן צפייה: 01:26

היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, שלומית ברנע פרגו, הודיעה היום (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו כי בהתאם לחוות הדעת של היועצת למניעת ניגוד עניינים, אסור לו להתעסק בסוגיית הארכת כהונת המפכ"ל - בשל ניגוד העניינים שבו הוא נתון מעצם היותו נאשם בפלילים.

סוגיית הארכת כהונתו של רב-ניצב קובי שבתאי מעוררת מתח רב בקואליציה, לאחר שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע כי לא יאריך את כהונתה של נציבת שב"ס, רב-גונדר קטי פרי. החלטתו של בן גביר נעשתה בניגוד להסכם הקואליציוני שנחתם בין מפלגות הליכוד והמחנה הממלכתי - לפיו כהונותיהם של בכירים יוארכו בעקבות מצב החירום הביטחוני.

כמו כן, לפני מספר ימים הציע נתניהו לגנץ "להעלים עין" מהחלטת בן גביר לא להאריך את כהונתה של הנציבה תמורת הארכת כהונת המפכ"ל במספר חודשים, אך גנץ וחברי סיעתו דורשים שכהונת המפכ"ל תוארך, והם לא צפויים לוותר בנושא זה.

המפכ"ל קובי שבתאי
המפכ"ל קובי שבתאי | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בהודעה על הדחתה, בן גביר הסביר כי ההחלטה התקבלה משום שישנם "פערים שאינם ניתנים לגישור", ובעקבות כך שהיא "נמנעה מלממש את מדיניות השר ואף פעלה בניגוד לה". הנציבה הגיבה למתקפה נגדה וכתבה בהודעה שפרסמה: "החלטה לא מפתיעה של שר חסר אחריות המשולבת בטענות מופרכות וחסרות שחר, תלושות מהמציאות וילדותיות המראות את אי הבנתו בשב"ס".