בהוראת בית המשפט: נהגי ראש הממשלה חזרו לתפקידם

בעקבות חשיפת חדשות 13 כי נהגי ראש הממשלה שהוזזו מתפקידם משמשים כעדי תביעה במשפטו של נתניהו ולאחר הוראת בית המשפט - שלושת הנהגים חזרו לנהוג בשיירת ראש הממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו
רה"מ בנימין נתניהו | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

נהגי ראש הממשלה שהוזזו מתפקידם חזרו היום (חמישי) לנהוג בשיירת ראש הממשלה. זאת, לאחר שנחשף בחדשות 13 כי הנהגים משמשים כעדי תביעה בתיק 1000 נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. ביום שלישי האחרון הוציא בית הדין לענייני עבודה צו מניעה המורה להחזיר את הנהגים לעבודתם.

שלושת הנהגים הגישו בשבוע שעבר לבית הדין לעבודה בקשה לצו מניעה באמצעות עורכת דינם סיגל פעיל. הם דרשו לחזור באופן מיידי לעבודתם בהתאם להנחיית המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, גיל לימון והיועצת המשפטים של משרד הממשלה. במשרד ראש הממשלה לא היו מעוניינים להחזירם באופן קבוע לנהוג בשיירה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לפני הוצאת צו המניעה, הודיעה המדינה על תמיכה בצו המניעה וטענה כי יש לקבל חזרה את הנהגים - בניגוד לעמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת בשל היותם עדי תביעה במשפטו של ראש הממשלה.

כזכור, במשרד ראש הממשלה הודיעו לאותם שלושה נהגים כי הם מוזזים מתפקידים, כך שתנאיהם נפגעים, והעילה הלא רשמית הייתה כי הם נהגו גם עבור ראשי הממשלה לשעבר נפתלי בנט ויאיר לפיד. עם זאת, כפי שנחשף בחדשות 13, הנהגים הוותיקים הם עדי תביעה נגד נתניהו בתיק 1000 (תיק המתנות) - והשלושה העידו נגד גרסתו במשטרה.

בחקירתו במשטרה במסגרת תיק 1000, נתניהו טען כי הוא קנה סיגרים רבים מכיסו, ואלו שקנו לו אותם אלו אותם נהגים. כשהנהגים נקראו לחקירה הם הכחישו את טענותיו של נתניהו, פרט לנהג אחד, ובחודש הבא הם צפויים להעיד במשפטו.