בין הבית הלבן לכנסת: לוח הזמנים הפוליטי-מדיני לימים הקרובים

סדר היום הפוליטי יתכתב השבוע עם ההתרחשויות בוושינגטון: ביום שלישי ידונו נתניהו וטראמפ בתוכנית השלום - במקביל לכינוס המליאה, ובחמישי ייערך הדיון הראשון בבקשת החסינות של רה"מ

זמן צפייה: 01:41

סדר היום הפוליטי בכנסת יתכתב השבוע עם מה שקורה בוושינגטון. ביום שלישי, 28 בינואר, ידונו נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו בגבולותיה העתידיים של מדינת ישראל. במקביל, בכנסת ייפתחו שערי המליאה, ולראשונה מאז סוף 2018 תוקם ועדת כנסת במטרה לדון בחסינות של נתניהו. זה יקרה במעמד צד אחד; הליכוד ושותפותיה הפוליטיות יחרימו את הדיון.

למחרת, ביום רביעי, ידונו בכנסת בכל בקשות הפסילות. חברת הכנסת היבא יזבק (בל"ד) צפויה להיפסל מלרוץ לכנסת הבאה, אך לאחר ההחלטה תעבור ההכרעה לבית המשפט העליון.

עוד בחדשות 13:

מתרבים הקולות בליכוד שקוראים לנתניהו למשוך את בקשת החסינות

לקראת הצגת "תוכנית המאה": גנץ המריא לוושינגטון

הקרב על החסינות: מפלגות הימין ייעדרו מכינוס מליאת הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם דונלד טראמפ המועמד לנשיאות בניו יורק
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם דונלד טראמפ המועמד לנשיאות בניו יורק | צילום: קובי גדעון / לע''מ

ביום חמישי ייערך הדיון הראשון בבקשת החסינות של נתיהו. במשך לפחות שבוע ידונו 30 חברי כנסת בבקשות החסינות של השר לשעבר חיים כץ ושל נתניהו, וככל הנראה כץ יקבל אותה בעוד שנתניהו יסורב.

בנימין נתניהו, בני גנץ
הצהרת בנימנין נתניהו על בקשת החסינות ותגובת יו''ר כחול לבן בני גנץ | צילום: חדשות 13

עם זאת יש לציין כי לוח הזמנים הוא טנטטיבי: בליכוד ינסו למשוך כמה שיותר זמן, ויש סבירות לא מבוטלת שנתניהו יבקש למשוך את החסינות ולעמוד לדין באופן מיידי מבלי להפסיד בוועדת הכנסת. כל המטרה של הליכוד ושל נתניהו היא שלא תהיה תמונה של ראש הממשלה על ספסל נאשמים בתוך 36 הימים שנותרו עד הבחירות.