נאום התסכול של יריב לוין: "הדרישות גדולות מדי"

פרסום ראשון: בדיון סגור אמר מי שיהיה יו"ר הכנסת הזמני כי הדרישות של השותפות הקואליציוניות "פשוט גדולות מדי; בסוף שום דבר מזה לא יתממש. גם אי אפשר יהיה לנהל ממשלה ככה: סוגרים עם החסידים - הליטאים רוצים יותר; בן גביר רואה מה שסמוטריץ' קיבל - אז הוא רוצה עוד שר שיתעסק בביטחון"

זמן צפייה: 01:17

המנדט שניתן לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו להקים את ממשלתו השישית נכנס היום (ראשון) לתקופת ההארכה שהעניק לו הנשיא יצחק הרצוג - אבל פלונטר התפקידים ממשיך להסתבך. בתוך כך, אחרי שמוקדם יותר דווח בחדשות 13 כי נתניהו ימנה מחר את יריב לוין ליו"ר הכנסת הזמני, הוא יצטרך להשלים את מרתון החוקים שדורשים שותפיו עד השבוע הבא.

בינתיים, במהדורה המרכזית פורסם לראשונה כי בדיון סגור בימים האחרונים מבהיר לוין כי "הדרישות פשוט גדולות מדי. בסוף שום דבר מזה לא יתממש". הוא הוסיף: "גם אי אפשר יהיה לנהל ממשלה ככה; סוגרים עם החסידים - הליטאים רוצים יותר. בן גביר רואה מה שסמוטריץ' קיבל - אז הוא רוצה עוד שר שיתעסק בביטחון".

ח''כ יריב לוין וראש הממשלה בנימין נתניהו
ח''כ יריב לוין וראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כאמור, לאור העיכוב בבחירת מחליפו של יושב ראש הכנסת המכהן מיקי לוי, ימנה את ח"כ יריב לוין ליו"ר כנסת זמני. המינוי יובא להצבעה במליאה. מלבד החלפת יו"ר הכנסת, במערכת הפוליטית נערכים לתחילתו של הליך חקיקה שנועד להכשיר את מינויהם של שני שרים בכירים - יו"ר ש"ס אריה דרעי ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר.

יודגש כי נתניהו טרם בחר מי יהיה האחד שייבחר לתפקיד יו"ר הכנסת הקבוע, ונראה כי הבחירה תיערך מתוך שלושה מועמדים - חברי הכנסת דוד אמסלם, אמיר אוחנה ואופיר אקוניס. ההכרעה תסמן כמעט בוודאות מי ייכנס למשרד החוץ, שכן אם אוחנה לא יקבל את תפקיד יו"ר הכנסת הוא ככל הנראה ימונה לתפקיד שר החוץ. אמש במהדורת השבת דווח כי נתניהו שוקל להציע לרון דרמר את תפקיד שר המל"ל.