שר החינוך: אבטל תוכניות שמכפישות את עם ישראל וצה"ל

הממשלה צפויה לאשר מחר את העברת האחריות על היחידה לתוכניות חיצוניות לידיו של ח"כ אבי מעוז ממפלגת נעם. מלשכתו של שר החינוך קיש נמסר: "הקמפיין התקשורתי בהקשר זה נגוע בשיקולים פוליטיים". בתוך כך, מחקר חדש קובע כי רוב מצביעי מפלגות הקואליציה בעד שוויון זכויות ללהט"ב

זמן צפייה: 02:23

הממשלה צפוייה לאשר מחר (ראשון) את העברת האחריות על מערכת גפ"ן, היחידה לתכניות חיצוניות וקידום שותפויות, ממשרד החינוך למשרד ראש הממשלה, לאחריותו של סגן השר אבי מעוז ממפלגת נעם, כחלק מההסכם הקואליציוני, ולאחר שתעבור בישיבת ממשלה. מלשכת שר החינוך יואב קיש נמסר כי הוא "מוביל תהליך לביטול תוכניות שמכפישות את עם ישראל וצה"ל באופן מהיר, בוטה וישיר, ואלה יוסרו על פי שיקולו".

מלשכת שר החינוך יואב קיש נמסר כי היחידה שעוברת מכילה רק תקן אחד, וכי "אין ולא תהיה פגיעה במסגרת הגפ"ן". "הקמפיין התקשורתי שעשו בהקשר זה כמו גם על פיצול המשרד, נגוע בשיקולים פוליטיים ומשולל מכל מציאות. בכוונת השר לחזק את הזהות היהודית ולשמור על האינטרסים, הערכים והעצמאות של כל חלקי האוכלוסייה", נמסר.

אבי מעוז
יו''ר נעם, אבי מעוז | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המהלך יוצא לפועל למרות סערות וההתנגדויות רבות, ונראה שההחלטה תעבור בממשלה. מחקר חדש של ד"ר סיגל גולדין מהמכון הישראלי לחקר מגדר ולהט"ב, בדק מה חושבים על זכויות להט"ב לא רק בציבור הכללי - אלא גם בקרב מי שהצביעו למפלגות השתופות בממשלה.

על פי המחקר, כ-77% אחוזים מכלל הציבור בעד שוויון זכויות ללהט"ב, וכך גם 71% מקרב מצביעי הליכוד. כ-50% ממצביעי מפלגות הקואליציה שאינן הליכוד, בעד שוויון זכויות גם הם, כך שיש רוב מובהק בעד שוויון ללהט"ב בקרב מצביעי מפלגות הקואליציה.

על השאלה כיצד צריכה הממשלה לנהוג ביחס לזכוות להט"ב, השיבו בכלל הציבור 82% כי יש להרחיב את הזכוית או לשמר את הקיים. בקרב מצביעי הליכוד 85% טענו כך גם כן, ורק 7% טענו שהיו מעדיפים לצמצם זכוית. בקרב מצביעי המפלגות השותפות שאינן הליכוד, כ-24% העדיפו לצמצם זכויות.

באשר למשפחות להט"ביות, כ-69% מכלל הציבור סבורים שמדובר במשפחה בדיוק כמו כל משפחה אחרת, ו-26% טוענים דווקא ההפך. 5% מתלבטים, ולא מחזיקים בדעה מכרעת בנושא. בקרב מצביעי הליכוד קיים רוב של 66% שסבורים כי מדובר במשפחות שוות, ובקרב מצביעי מפלגות הקואליציה שאינן ליכוד - רק 30% סברו שמשפחה עם שני אבות או שתי אמהות היא משפחה ראויה ככל המשפחות, ו-62% ענו שהן לא.

בסקר השתתפו כ-550 משיבים ומשיבות - בשיתוף עם מכון מדגם של מנו גבע