ח"כים מהאופוזיציה יתפטרו? שטרן: "מכיר את הרעיון, לא שולל"

הח"כ מיש עתיד אמר בריאיון לגלצ כי במפלגה מכירים את הרעיון הנוגע להתפטרות קולקטיבית של חברי כנסת והוא לא נשלל. ח"כ אפרת רייטן (העבודה) אמרה גם היא כי "שום אפשרות לא נשללת"

ח"כ אלעזר שטרן

אחרי ההצבעות בקריאה ראשונה על חוקי המהפכה המשפטית, אמר הבוקר (שלישי) ח"כ אלעזר שטרן בריאיון לספי עובדיה ויניר קוזין בגל"צ כי הרעיון בנוגע להתפטרות קולקטיבית מוכר לו ואינו נשלל. ח"כ אפרת רייטן (העבודה) אמרה גם היא כי "שום אפשרות לא נשללת".

ח"כ שטרן ציין שההערכה היא שלא כל האופוזיציה תסכים להיות חלק ממהלך כזה - מה שיקשה על הוצאתו לפועל. הרעון שנשקל, לדברי ח"כ שטרן, הוא להשאיר את הכנסת עם פחות מ-120 חברי כנסת. כלומר, שהכוונה היא שגם ח"כים שיושבעו אחרי מי שיתפטר - יתפטרו גם הם.

ח''כ אפרת רייטן
ח''כ אפרת רייטן

אמש כאמור, המליאה אישרה בקריאה ראשונה ברוב של 63 מול 47 חברי וחברות כנסת את הצעת החוק שתאפשר שליטה במינוי השופטים ובלימת בג"ץ מלהתערב בחוקי יסוד. קדמו לדיון הטעון הזה עימותים במליאה ומחוצה לה. יו"ר הכנסת אמיר אוחנה הורה לסדרנים לסלק דגלים שהתעטפו בהם חברי כנסת מיש עתיד ובאולם בחוץ הוציאו השוטרים שני מפגינים שעמדו ומחו.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר: "חברי הקואליציה - ההיסטוריה תשפוט אתכם על הלילה הזה. על הפגיעה בדמוקרטיה, על הפגיעה בכלכלה, על הפגיעה בביטחון, על זה שאתם קורעים לגזרים את עם ישראל ופשוט לא אכפת לכם". נתניהו אמר: "לילה גדול ויום גדול".

המפגינים בכנסת
המפגינים בכנסת | צילום: רויטרס
Whatsapp Image 2023 02 20 At 1
חברי הכנסת מתעטפים בדגלי ישראל במליאה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במהלך ההצבעה צעקו חברי הכנסת מהאופוזיציה קריאות "בושה". יו"ר הכנסת אוחנה נאלץ לעצור את ההצבעה על מנת לשמור על הסדר במליאה ומספר חברי כנסת מהאופוזיציה הוצאו החוצה. לפני ההצבעה אמר אוחנה כי "הכנסת תהיה יותר דמוקרטית לאחר ההצבעה הזו". חברי הכנסת ממפלגת ישראל ביתנו לא נכחו בהצבעה, כמו גם וואליד טאהא מרע"ם, יפעת שאשא ביטון מתקווה חדשה וכן יולי אדלשטיין מהליכוד.

לאורך כל היום התחוללה סערה סביב הכנסת, כשכבר מתחילת נאומו של יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט שמחה רוטמן, החלו חברי האופוזיציה להפריע באופן רצוף, הניפו דגלי ישראל ולאחר מכן גם אזרחים שנמצאים ביציע, אורחי המליאה, החלו בהתפרעות, צעקות ודפיקות על הזכוכית שמפרידה בין היציע למליאה. הסדרנים נקראו להוציא אותם החוצה.