עובדי המדינה רוצים להשתתף בהפגנות - הנציבות לא מספקת מענה

מי שעדיין לא הצטרפו למחאה נגד המהפכה המשפטית, לפחות לא באופן גלוי, הם עובדי המגזר הציבורי. למרות חוסר בהירות של תקנות שירות המדינה בנוגע להשתתפות בהפגנות, הנציב פורפ' דניאל הרשקוביץ בוחר שלא לפרסם כללים ברורים - וחושף את העובדים המפגינים לסנקציות

זמן צפייה: 01:45

מי שעדיין לא הצטרפו להפגנות נגד המהפכה המשפטית, לפחות לא באופן גלוי, הם העובדים במשרדי הממשלה, למרות שיש בהם מי שתומכים במחאה. חלקם ביקשו אישור להשתתף בהפגנות, אך בינתיים נציבות שירות המדינה נמנעת מלתת מענה ברור בנושא.

בתוך הנציבות היו גורמי מקצוע שסברו שיש לפרסם טיוטה, שכבר מגבשת צורה, שמתירה באופן פוזיטיבי לעובדים זוטרים להשתתף בהפגנות. עם זאת, הנציב הרב והפרופסור דניאל הרשקוביץ טען שאין בכך צורך מכיוון שכללי התקשי"ר, התקנות לשירות המדינה, מדברות בעד עצמן.

נציב שירות המדינה, הרב והפרופסור דניאל הרשקוביץ
נציב שירות המדינה, הרב והפרופסור דניאל הרשקוביץ | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

על פי התקנות, על עובדי מדינה לא נאסר במפורש להפגין, אך כתוב שאסור להם לנאום, מה שביא לשאלה לגבי קריאות בהפגנות. לגבי עובדים בכירים נכתב שאסור להם להשתתף במחאות מדיניות, אך לא ידוע האם המהפכה המשפטית היא סוגיה מדינית או סוגיה משפטית ואזרחית.

למרות חוסר הבהירות, הנציבות לפי שעה לא מתייחסת לעניין. במבחן התוצאה הדבר לא תורם לרצון של עובדי מדינה רבים למחות, והם שואלים מדוע לא מפרסמים את חוות הדעת שתאפשר להם להשתתף בהפגנות, כשהם מוגנים מפני סנקציות. מהנציבות נמסר כי "הכללים ברורים, ידועים ומפורסמים".