ברוב של 95 ח"כים: חוק גירוש מחבלים עבר בקריאה שלישית בכנסת

הצעת החוק לשלילת אזרחות וגירוש מחבלים של יו"ר הקואליציה אופיר כץ עברה בקריאה שלישית בכנסת. על פי הצעת החוק, תשלל אזרחותו של מחבל שהורשע בעבירת טרור וקיבל כספים מהרשות הפלסטינית, והוא יגורש. "מחבלים שמקבלים כסף מהרשות הפלסטינית יעופו מפה לעזה ולרמאללה", אמר כץ. היועמ"שית צפויה להגן על החוק בבג"ץ

מליאת הכנסת
מליאת הכנסת (ארכיון) | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הצעת החוק לשלילת אזרחות וגירוש מחבלים של יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ עברה היום (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית בכנסת, ברוב של 95 ח"כים. הצעת החוק קובעת כי שר הפנים ישלול את אזרחותו או תושבותו של מחבל שהורשע בעבירת טרור וקיבל כספים מהרשות הפלסטינית, ובנוסף והוא יגורש לשטחי הרשות הפלסטינית וכן לרצועת עזה.למרות שמצאה בו קשיים משפטיים - היועמ"שית גלי בהרב-מיארה צפויה להגן על החוק בבג"ץ.

Whatsapp Image 2022 12 ח''כ אופיר כץ
ח''כ אופיר כץ

על פי הצעת החוק קבלת הכספים מייצרת בסיס לזיקה בין המחבל לבין הרשות הפלסטינית, ולכן מדינת ישראל תגרש אותו לשטחי הרשות וכן לרצועת עזה. שלילת התושבות והגירוש יאושרו על ידי שר הפנים תוך זמן קצוב של עד 14 ימים. בנוסף לאישר שר הפנים, המהלך יאושר על ידי שר המשפטים ובית המשפט, תוך זמנים קצובים - שר הפנים יחויב לאשר תוך 14 ימים, שר המשפטים תוך 7 ימים ובית המשפט תוך 30 ימים.

יו"ר הקואליציה, ח"כ אופיר כץ אמר: "הדם הזה שנשפך, הכאב העצום הזה, מלווה אותי כל הזמן, אני חושב על זה כל יום, על איך אנחנו כמחוקקים יכולים למנוע, מה אנחנו יכולים לעשות אחרת. הצעד הזה הוא שחר של עידן חדש, וצעדים רבים נוספים יגיעו. מחבלים שמקבלים כסף מהרשות הפלסטינית יעופו מפה לעזה ולרמאללה, הגיע הזמן להרתעה".