מקימים עוד צוות: הממשלה אישרה לבחון שלילת קצבאות למשפחות מחבלים מישראל

צוות שיורכב מכמה משרדי ממשלה יגבש מדיניות בנושא שלילת זכאויות למשפחות של מחבלים תושבי ישראל שביצעו פיגועים. הצוות יגיש את המלצותיו תוך 60 יום. "מתן קצבאות מהמדינה למשפחות טרור הוא אבסורד גמור", אמר בנט

זמן צפייה: 04:20

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעת ראש הממשלה נפתלי בנט יחד עם השרים יאיר לפיד ומאיר כהן להקים צוות שיגבש מדיניות באשר לשלילת זכאויות של משפחות מחבלים תושבי ואזרחי ישראל, שביצעו פיגועי טרור.

הצוות יורכב מכמה משרדי ממשלה יחד עם הייעוץ המשפטי לממשלה והמטה לביטחון לאומי. הצוות שיוקדם יגבש המלצות תוך 60 יום ויציג אותן לממשלה.

ראש הממשלה, נפתלי בנט אמר: "אנחנו נחושים לתקן ולטפל בכל מה שהוזנח כבר שנים, ולשנות את המשוואה כך שלא יהיה כדאי לקחת חלק בפיגועי הטרור כנגד אזרחי ישראל. מתן קצבאות מהמדינה למשפחות טרור הוא אבסורד גמור והגיע הזמן לתקן את העוול. ממשלת ישראל תמשיך להיאבק בטרור בכל הכלים העומדים לרשותה, אין מגבלות בנושא הזה. מדינת ישראל תבוא חשבון עם כל מי שיש לו קשר, ישיר או עקיף, לפיגועים".

שר החוץ, יאיר לפיד הוסיף: "מחבלים ובני משפחותיהם צריכים לדעת שיש מחיר לפגיעה בחפים מפשע. לא ייתכן שהמדינה תמשיך לשלם קצבאות למשפחות מחבלים שיכלו למנוע פיגועים ואובדן חיי אדם".

עוד קודם לכן התייחס בנט בפתח ישיבת הממשלה לאירועים האחרונים: "זהו יום קשה, יום שבו יובאו למנוחות שלושת נרצחי הפיגוע בתל אביב. הלב נשבר. אני מבקש למסור את תנחומינו העמוקים למשפחות. אתמול ביקרתי את ארבעת הפצועים בבית החולים איכילוב, והמסר שלהם היה דומה מאוד: אנחנו חזקים. תעשו מה שצריך כדי לנצח".