השלטון המקומי נגד ש"ס: "לעצור את דחיית הבחירות המוניציפליות"

פרסום ראשון: הבחירות לרשויות המקומיות, שהיו אמורות להתקיים בסוף אוקטובר, נדחו בעקבות המלחמה לסוף ינואר, ובמפלגת ש"ס רוצים לדחות אותן שוב. בתגובה, יועמ"ש השלטון המקומי פרסם מכתב חריף נגד שר הפנים משה ארבל - וטען בפני היועצת המשפטית לממשלה: "הניסיון מונע משיקולים זרים, דחייה תגרור את השלטון המקומי להתנהלות בלתי אפשרית"

זמן צפייה: 01:51

פרסום ראשון: בעקבות המלחמה, הבחירות לרשויות המקומיות, שהיו אמורות להתקיים בסוף אוקטובר, נדחו לסוף ינואר. עם זאת, במהדורה המרכזית נחשף היום (שני) כי במפלגת ש"ס רוצים לדחות אותן שוב, ובתגובה לכך יועמ"ש השלטון המקומי פרסם מכתב חריף ליועמש"ית לממשלה גלי בהרב מיארה בשם כל הרשויות, נגד שר הפנים משה ארבל, ובו נטען כי ניסיון הדחייה "נובע משיקולים זרים". על פי גורמים ברשויות המקומיות, המניע מאחורי ניסיון הדחייה הוא לדחות את הבחירות בשנה שלמה, זאת על מנת לפתוח עוד פעם את הרשימות ולשפר את מצבם.

עוד נכתב כי "רבים הפרסומים בימים האחרונים, המדווחים על כוונת משרד הפנים לפעול לדחייה נוספת של הבחירות וזאת כך נראה, מבלי שיהיה לכך כל צידוק ענייני. דחייה נוספת של הבחירות משמעה הלכה למעשה, גרירת השלטון המקומי להתנהלות כמעט בלתי אפשרית". נוסיף כי דעת המל"ל היא כי מבחינה ביטחונית ניתן לקיים את הבחירות במועדן.

השר משה ארבל
שר הפנים משה ארבל | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מלשכת משרד הפנים נמסר: "ההחלטה בנושא תתקבל אך ורק על בסיס שיקולים מקצועיים. השר פנה למל"ל בבקשה לרכז עבודת מטה מקצועית יחד עם צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל ורק לאחר שגורמי המקצוע ישלימו את עבודתם המקצועית יציגה שר הפנים בכנסת כפי שהתחייב".