ח"כ רם בן ברק: "גם היטלר עלה לשלטון בצורה דמוקרטית"

באירוע שבתרבות אמר הח"כ מיש עתיד כי הוא מודאג מממשלה בראשות נתניהו עם בן גביר וסמוטריץ' והזהיר: "להבדיל אלפי הבדלות, היטלר ביטל את בית המשפט העליון". באותו אירוע האשים השר בר-לב את נתניהו כי ידע על האפשרות לרצח פוליטי לפני רצח רבין: "הוא לא עשה דבר כדי למנוע"

ח"כ רם בן ברק באירוע שבתרבות בבאר שבע

שלושה ימים לבחירות: חבר הכנסת רם בן ברק (יש עתיד), התארח היום (שבת) באירוע שבתרבות בבאר שבע, ובו התבטא באופן שנוי במחלוקת כשאמר: "להבדיל אלף הבדלות, ואני לא משווה את זה לשום דבר, היטלר עלה לשלטון בצורה דמוקרטית", והוסיף "אחד החוקים הראשונים, אם לא הראשון שהעביר, היה לבטל את בית המשפט העליון. אחרי זה הוא העביר את כל החוקים האחרים שהביאו את גרמניה למה שהם הביאו".

"אני מודאג", אמר בן ברק בראיון שנערך עימו באירוע, "יכול להיות שנתעורר לבוקר שתהיה כאן ממשלה של בן גביר וסמוטריץ', שרוצים להחזיר אותנו לימי דוד המלך ולחוקי ההלכה. תהיה כאן ממשלה שתהיה הרבה פחות דמוקרטית וזה יגרום לזה שתהיה פה חברה פחות דמוקרטית, שתהיה לפגיעה בבית המשפט, שהקהילה הגאה תצטרך להיכנס לארון עמוק, כי אחרת הם לא יוכלו לקבל תפקיד ציבורי, וכן הלאה".

ח''כ רם בן ברק באירוע שבתרבות בבאר שבע
ח''כ רם בן ברק באירוע שבתרבות בבאר שבע

עוד הוסיף בן ברק: "אני דמוקרט, כל ממשלה שתיבחר באופן דמוקרטי אני אכיר בה. אבל אני עדיין חושב שזה תחילתו של הסוף. אם חס וחלילה נפגע במוסדות הלאומיים שלנו נהפוך למדינה לא דמוקרטית ואני חושש שיהיה מצב שהרבה אנשים יבחרו לא לחיות כאן".

ח"כ בן ברק אמר כי "זה שאנחנו דמוקרטיה זה לא מובן מאליו, רוב העולם לא דמוקרטי. זו פריבילגיה עצומה, לחיות במדינה שהיא גם יהודית, גם דמוקרטית, גם ליברלית, שמאפשרת לאנשים לחיות לפי אמונתם. ייתכן שנפסיק להיות מדינה יהודית כי נספח 3.5 מיליון פלסטניים ונהפוך למדינה דו-לאומית".

יו''ר עוצמה יהודית ח''כ בן גביר, יו''ר האופוזיציה ח''כ נתניהו ויו''ר הציונות הדתית ח''כ סמוטריץ'
יו''ר עוצמה יהודית ח''כ בן גביר, יו''ר האופוזיציה ח''כ נתניהו ויו''ר הציונות הדתית ח''כ סמוטריץ' | צילום: תומר נויברג, שריה דיאמנט ויונתן זינדל, פלאש 90

עוד הוסיף בן ברק על ממשלה שתורכב מהליכוד, הציונות הדתית ועוצמה יהודית: "החיבור בין מפלגה גזענית ואנטי דמוקרטית של בן גביר וסמוטריץ', והחיבור ביניהם לבן אדם שאנחנו רואים לאורך הזמן שמוכן לעשות כמעט הכל כדי להתחמק ממשפט שייתן להם לעשות מה שהם רוצים – החיבור הזה הוא מסוכן וחייבים לעצור אותו".

על יו"ר עוצמה יהודית אמר: "אני חושב שבית המשפט העליון טעה כשהוא אישר את כניסתו של בן גביר לכנסת. אם את שואלת אותי מה הדבר הכי גרוע שבנימין נתניהו עשה זה ההכשרה של בן גביר. בן אדם שמתבטא בצורה כזו נגד מי שאינו יהודי - אין סיבה שיהיה חלק מהפרמלנט שלנו. אין הבדל בין כהנא לבן גביר, הוא פשוט יותר מתוחכם ממנו".

עוד הוסיף בן ברק כי "לבנות דמוקרטיה זה לא ללכת לקלפי ולהצביע – דמוקרטיה זה תרבות, מפתחים אותה, מחזקים אותה, בונים אותה. אבל קל מאוד להרוס אותה. את יכולה לבנות אותה 100 שנה, ולהרוס אותה זה קל מאוד ומהר מאוד. כבר היו מקרים כאלה גם בהיסטוריה היהודית".

עמר בר-לב באירוע שבתרבות באר שבע
עמר בר-לב באירוע שבתרבות באר שבע

באותו אירוע השתתף גם השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, וגם הוא כמו יושבת ראש מפלגתו האשים את בנימין נתניהו שידע על האפשרות שראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ירצח: "נתניהו ידע שעלול להתרחש רצח פוליטי לפני רצח רבין. ראש השב"כ דאז הזהיר אותו והוא לא עשה כהוא זה למנוע את הדבר. כל אחד יקרא לזה איך שירצה, שותף או לא שותף, אבל הוא ידע על האפשרות הזאת".

עוד הוסיף בר-לב, שנמצא במקום תשיעי ולא ריאלי ברשימת "העבודה" לכנסת, כי אמירתו של איתמר בן גביר לפיה הוא הגיע לסמל המכונית של רבין ז"ל והוא יכול להגיע גם אליו - מצביעה על מעורבותו וידיעתו על הצפוי. בהתייחסו לאירועי הירי והרצח האחרונים בחברה הערבית אמר בר-לב כי בתקופה האחרונה ניהלו כוחות משטרה שבעה קרבות ירי מול כנופיות עברייניות. בר-לב לא שלל את האפשרות שימשיך בכהונתו כשר לביטחון הפנים.

עמר בר-לב באירוע שבתרבות באר שבע
עמר בר-לב באירוע שבתרבות באר שבע

כזכור, בחמישי האחרון השתתפה מרב מיכאלי בוועידת הבחירות של "ישראל היום", לקראת עצרת יום הזיכרון לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, ואמרה כי "רבין נרצח רצח פוליטי בשיתוף פעולה של בנימין נתניהו ואיתמר בן גביר של אז".

מיכאלי הוסיפה: "בן גביר אומר: 'אני לא מתבייש, אני לא מתחרט'. אני רוצה להזכיר לאזרחיות ואזרחי ישראל, שאם חס וחלילה נתניהו יהיה ראש ממשלה ובן גביר, כמו שהוא מבטיח, יהיה שר בכיר אצלו - אני בספק אם בשנה הבאה בכלל יהיה יום ממלכתי לציון זכרו של יצחק רבין, לא כל שכן עצרת. אני באמת בספק".