נתניהו לקרעי ודיסטל: "להתנגד לסרבנות, אך לא להלהיט את הרוחות"

ראש הממשלה אמר בשיחה עם שרים בליכוד כי "הסרבנות היא תופעה מסוכנת וצריך להתנגד לה בכל תוקף. המשימה של כולנו היא לנסות להרגיע את הרוחות ולא להלהיט אותן, וזה חל על כולם בלי יוצא מן הכלל". גם הרמטכ"ל הלוי תקף את דברי השרים: "אמירות לא מקובלות"

Ogifxh
השרים קרעי ודיסטל אטבריאן | צילום: תומר נויברג, יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שלישי) בשיחה עם שרים בליכוד לדבריהם של שרת ההסברה גלית דיסטל-אטבריאן ושר התקשורת שלמה קרעי, שתקפו את אנשי המילואים שאיימו בסרבנות. נתניהו אמר כי "הסרבנות היא תופעה מסוכנת וצריך להתנגד לה בכל תוקף. אבל גם כשעושים זאת, וגם בלהט הרוחות, צריך לעשות זאת בגבולות השיח הענייני. המשימה של כולנו היא לנסות להרגיע את הרוחות ולא להלהיט אותן, וזה חל על כולם בלי יוצא מן הכלל".

שרת ההסברה גלית דיסטל-אטבריאן התבטאה נגד "טייסים על תנאי", שאותם כינתה "לא פטריוטים. לא מלח הארץ, לא ציונים, לא מטובי בחורינו, לא אנשים נפלאים, לא עם ישראל". השר קרעי קרא להם "סרבנים מחוצפים, לכו לעזאזל, נסתדר בלעדיכם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

בתוך כך, בפגישה שערכו הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ומפקד חיל האוויר תומר בר עם 18 מפקדי ולוחמי צוות אוויר במילואים ממגוון טייסות חיל אוויר, שוחח רב-אלוף הלוי עם המפקדים על האיומים בסרבנות. הוא גם התייחס לדבריהם של השרים דיסטל-אטבריאן וקרעי נגדם: "בימים האחרונים אני שומע גינויים ואמירות פוגעניות כלפי משרתינו במילואים. אמירות אלה לא מקובלות ואין להן מקום, בוודאי לא כלפי אלו המסכנים חייהם בפעילות מבצעית בכל הגזרות ומתייצבים לכל גיחה חוצת גבול".

הרמטכ''ל הרצי הלוי בטקס סיום קק''צ
הרמטכ''ל הרצי הלוי בטקס סיום קק''צ

עוד אמר הרמטכ"ל: "ביטחון מדינת ישראל וכשירות צה"ל נשענים עליכם - אנשי המילואים. מסיבה זו בדיוק, צריך לצאת יחד באמירה ברורה - סרבנות איננה על הפרק. אנו נוסיף להיות כאן יחד לתמיד באימונים, במבצעים ובמלחמות. עלינו 'לצופף שורות' למול המשימה המשותפת לנו לשמירה על ביטחון מדינת ישראל". מחר אחר הצהריים ייפגש הרמטכ"ל עם מפקדים במילואים מיחידות השדה, אגף המודיעין, חיל הים ומגוון יחידות צה"ל. בבוקר יבקר ביהודה ושומרון על רקע אירועי ג'נין, שכם, חווארה ובפיקוד המרכז.

מוקדם יותר, במפגש עם מפקדים במילואים, אמר שר הביטחון יואב גלנט כי "הסרבנות מכרסמת ביסוד הבסיסי ביותר של קיום המדינה - הביטחון. לא אאפשר זאת. אדאג שקולכם ישמע היכן שצריך". במפגש נכחו גם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי וקצין המילואים הראשי תת-אלוף בני בן ארי. גלנט הדגיש: "למי שמשתלח בחיילי צה״ל, מימין ומשמאל, אין מקום במערכת הציבורית. אני מוקיר, מעריך ומגבה את חיילי המילואים. ללא קשר לעמדתם הפוליטית".