סערת בן גביר והמפכ"ל: שבתאי ידרוש עצמאות כלכלית למשטרה

אמש נמנע שבתאי מלהגיע לטקס שהרגיז את השר המיועד לביטחון לאומי והגיע לאירוע המשפחתי שלו, וברקע ההתקרבות ביחסים ביניהם, המפכ"ל צפוי לדרוש עצמאות כלכלית לארגונו, זאת בניגוד להסכם הקואליציוני של בן גביר עם הליכוד

זמן צפייה: 00:55

ברקע ההתקרבות ביחסים בין מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לשר המיועד לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הערב (שישי) פורסם לראשונה ב"שישי עם אילה חסון" כי המפכ"ל צפוי לדרוש מבן גביר עצמאות כלכלית לארגונו, זאת בניגוד להסכם הקואליציוני שחתם עליו השר המיועד עם הליכוד.

הסעיף המרכזי בהסכם של השר המיועד בן גביר כולל שינוי של פקודת המשטרה, ולפיו "טרם השבעת הממשלה, הקואליציה תערוך שינויים בפקודת המשטרה, כך שהיחס בין השר לביטחון לאומי לבין המפכ"ל, יהיה כיחס שבין שר הביטחון לרמטכ"ל, למעט ביחס לסעיף 59 לחוק סדר הדין הפלילי (הסמכות לפתוח בחקירה)".

משמעותו של ההסכם בשורה התחתונה, הוא שלמעט להורות על לפתוח בחקירה - בן גביר יוכל להשפיע גם בנוגע לתיעדוף משימות, גם בנוגע להקצאת כוח אדם - זאת בשונה מהמצב כיום שבו השר לביטחון פנים קובע מדיניות כללית אבל יש לו פחות השפעה על ההתנהלות היומיומית בארגון.

פגישה ראשונה בין איתמר בן גביר והמפכ''ל יעקב שבתאי
איתמר בן גביר והמפכ''ל יעקב שבתאי

אמש המפכ"ל שבתאי הגיע לישיבת הערכה אצל השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, ויצא ממנה מוקדם מן הצפוי עוד לפני טקס הענקת הדרגות מעורר המחלוקת, כאשר לחלק הוא מסביר שהוא צריך לצאת לבדיקה רפואית פתאומית, ולאחרים אומר שהוא צריך להגיע להלווייה של קרוב משפחה. הערב גם תועד המפכ"ל כשהוא מגיע לאירוע בת המצווה של בתו של השר המיועד לביטחון לאומי בן גביר.

עוד שלשום אמר המפכ"ל למקורביו שהוא צריך להגיע אל טקס הענקת הדרגות לקצינים החדשים בלשכת היוצא בר-לב. הטקס, הענקת הדרגה ועצם קידומם של הקצינים הבכירים, עוררו את כעסו של השר המיועד בן גביר, שאיננו מרוצה ממינויים אותם רגע לפני שהוא נכנס לתפקיד.