ניסיון ההרגעה של נתניהו: ייוועד עם חיות לאחר השבעת הממשלה

פרסום ראשון: יומיים נותרו למנדט של יו"ר הליכוד להרכבת הממשלה, ומיד לאחריה בכוונתו לקיים שיחה עם נשיאת בית המשפט העליון במטרה לשמוע את עמדתה בנושא הרפורמות המתוכננות למערכת המשפט. נתניהו צפוי גם להיוועד גם עם היועמ"שית, והשינויים ככל הנראה ידחו במספר חודשים

זמן צפייה: 02:42

יומיים נותרו למנדט של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו להרכבת הממשלה, והערב (ראשון) פורסם לראשונה המהדורה המרכזית כי לאחר השבעת הממשלה, מתכוון נתניהו להייוועד עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. הפגישה אמנם עוד לא נקבעה, אך בכוונתו של נתניהו בהחלט לקבוע אחת כזו ולהקשיב לעמדתה כנשיאת הרשות השופטת בנושא הרפורמות האפשריות המערכת המשפט.

פגישה נוספת צפויה להיקבע גם עם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, ובאופן כללי נתניהו מבקש לדחות את הוצאתן לפועל של הרפורמות בכמה חודשים טובים - גם בהסכמים הקואליציוניים תהיה התייחסות יחסית רזה לעניין הזה על כוונה לחוקק את חוק יסוד החקיקה וכמובן מחוייבות של השותפות הקואליציוניות לתוך ביוזמן הללו - מהלך שאמור להוביל יו"ר הכנסת הזמני יריב לוין.

נשיאת ביהמ''ש העליון אסתר חיות
נשיאת ביהמ''ש העליון אסתר חיות | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השאלה הגדולה היא מה יקרה אם בג"ץ יפסול את מינויו של אריה דרעי לשר, בטענה שהמינוי אינו סביר לאחר שתי הרשעות. כאן צפוי להתחיל לחץ כבד של השותפות הקואליציוניות, בעיקר של ש"ס, שיבואו ויגידו או "בואו ונוציא פסקת התגברות רחבה מאוד, שתכלול גם נגיעה בהחלטות מנהליות", או לכל הפחות חוק שיקבע שבג"ץ לא יכול להתערב בהחלטות מנהליות שאושרו בכנסת - יש כבר הצעת חוק כזו שנוסחה.  אם זה יקרה - ההתנגשות בין הרשויות כמובן תגיע מוקדם יותר, והשאלה היא - מה יקרה קודם.