נתניהו גינה את דברי אמסלם כלפי נשיאת העליון: "לא מקובל עליי"

אחרי דבריו החריפים של הח"כ מהליכוד ומכתב התגובה של נשיאת בית המשפט העליון, ראש האופוזיציה אמר כי שוחח עם השופטת חיות והבהיר כי דבריו של אמסלם נאמרו שלא בידיעתו ובניגוד לדעתו. "הביקורת חייבת להיות עניינית ולא לגופו של אדם", אמר נתניהו

זמן צפייה: 06:31

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הודיע בצהריים (חמישי) כי הוא מגנה את דבריו של חבר הכנסת ממפלגתו דודי אמסלם נגד נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. "שוחחתי כעת עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, ואמרתי לה שדבריו של חבר הכנסת דודי אמסלם אינם מקובלים עלי, אינם משקפים את עמדתי ונאמרו שלא בידיעתי", אמר נתניהו.

עוד מסר נתניהו כי "בדמוקרטיה אין שום גורם שהוא חסין מפני ביקורת, אבל הביקורת חייבת להיות עניינית, לגופו של עניין ולא לגופו של אדם. הניסיון הציני של בעלי עניין לייחס לי את דבריו של ח״כ אמסלם ולעשות משקר זה הון פוליטי הוא מגוחך, בפרט על רקע קריאתי להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתמנה הנשיאה חיות, כדי לבדוק את פרשת הריגול החמורה של המשטרה נגד אזרחי ישראל".

אסתר חיות, דודי אמסלם
אסתר חיות, דודי אמסלם | צילום: אתר ביהמ''ש העליון

מוקדם יותר היום פרסמה נשיאת העליון חיות מכתב ובו תקפה את אמסלם לאחר שזה טען אתמול במליאת הכנסת כי השופטים גזענים ותהה, ולא בפעם הראשונה, האם הם שותים אלכוהול לפני דיונים. "אני בהחלט נהנית לשתות לפעמים כוסית של ערק טוב עם המשפחה והחברים", כתבה חיות במכתב לאמסלם. "אבל אין לזה שום קשר לפסקי הדין שאני כותבת וכותבים חבריי".

[brightcove_iframe video_id='news-politics--part-2202170938' autoplay='0' credit='' desc='ח"כ אמסלם אתמול במליאה' poster='' kid='1_r9kv52id' duration='135']

דבריה של נשיאת העליון מגיעים אחרי שאתמול נדחתה עתירתו של חבר הכנסת נגד הממשלה, ועל כן תקף. "זה המוסד של האבא שלכם, של האליטה שלכם, של התרבות והערכים שלכם ואנחנו לא שם. לא האמסלמים ולא הביטונים", טען. במכתבה השיבה חיות: "במעברה שבה נולדתי ובשיכון הצפוף שבו גדלתי היו הרבה אמסלמים, מכלופים, ביטנים ועורקבים לצד מוסקוביצ'ים, הרשקוביצים ורביצים. כילדים, שיחקנו יחד בשכונה ולמדנו יחד בכיתה, כי בחרנו באהבת אדם ובכבוד לזולת".

עוד כתבה נשיאת העליון לאמסלם: "אני תוהה מניין כל הרעל והשנאה שמביאים אותך לומר דברים קשים כל כך על אנשים שאתה בכלל לא מכיר. הגענו רחוק בחיים, אני ואתה - אני לבית המשפט העליון ואתה היית שר בישראל והיום חבר כנסת. אני מאמינה שמהמקום שאליו זכינו להגיע יש לנו חובה לעשות טוב, לתרום לאחדות בישראל ולא לזרוע פילוג והסתה - תחשוב על זה".