נשיאת העליון לאמסלם שהאשים אותה בגזענות: "מאיפה הרעל והשנאה?"

אחרי שחבר הכנסת תקף את מערכת המשפט בעקבות דחיית עתירתו, והעלה שוב את הטענות כי הפוסקים שותים אלכוהול לפני הדיונים, חיות השיבה כי גם היא שותה, אך אין לזה קשר לפסקי הדין. אמסלם: "כל הגזענים אשכנזים"

זמן צפייה: 04:25

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, השיבה אש הבוקר (חמישי) לעבר חבר הכנסת דודי אמסלם שתקף אתמול במליאה את מערכת המשפט, טען כי השופטים גזענים, ותהה אם הם שותים אלכוהול לפני דיונים. "אני בהחלט נהנית לשתות לפעמים כוסית של ערק טוב עם המשפחה והחברים", כתבה חיות במכתב לאמסלם. "אבל אין לזה שום קשר לפסקי הדין שאני כותבת וכותבים חבריי".

דבריה של נשיאת העליון מגיעים אחרי שאתמול נדחתה עתירתו של חבר הכנסת נגד הממשלה, ועל כן תקף. "זה המוסד של האבא שלכם, של האליטה שלכם, של התרבות והערכים שלכם ואנחנו לא שם. לא האמסלמים ולא הביטונים", טען. במכתבה השיבה חיות: "במעברה שבה נולדתי ובשיכון הצפוף שבו גדלתי היו הרבה אמסלמים, מכלופים, ביטנים ועורקבים לצד מוסקוביצ'ים, הרשקוביצים ורביצים. כילדים, שיחקנו יחד בשכונה ולמדנו יחד בכיתה, כי בחרנו באהבת אדם ובכבוד לזולת".

[brightcove_iframe video_id='news-politics--part-2202170938' autoplay='0' credit='' desc='ח"כ אמסלם אתמול במליאה' poster='' kid='1_r9kv52id' duration='135']

עוד כתבה נשיאת העליון לאמסלם: "אני תוהה מניין כל הרעל והשנאה שמביאים אותך לומר דברים קשים כל כך על אנשים שאתה בכלל לא מכיר. הגענו רחוק בחיים, אני ואתה - אני לבית המשפט העליון ואתה היית שר בישראל והיום חבר כנסת. אני מאמינה שמהמקום שאליו זכינו להגיע יש לנו חובה לעשות טוב, לתרום לאחדות בישראל ולא לזרוע פילוג והסתה - תחשוב על זה".

אמסלם אמר בתוכנית בתחנת הרדיו "גלי ישראל" כי "אני מופתע מהמכתב, כי בדרך כלל שופטים לא עונים לאנשי ציבור. חלק מהגזענים שאני פוגש אומרים לי 'הבת שלי התחתנה עם מזרחי'. גברת חיות, אם היית אישה הגונה, היית מציעה לוועדה לבחירת שופטים שיהיו קצת שופטים ספרדים".