רה"מ נתניהו עבר בהצלחה ניתוח להשתלת קוצב לב

בסביבות השעה 2:00 בלילה הובהל נתניהו לביה"ח שיבא בפעם השנייה תוך שבוע בלבד, כאשר המכשיר שהותקן לניטור קצב ליבו התריע על הפרעה. במשאל טלפוני אישרו השרים את מינויו השר לוין למ"מ רה"מ. הדיונים הביטחוניים שתוכננו להיום נדחו. משיבא נמסר: "מצבו הרפואי של רה"מ טוב, והוא ישאר להשגחה במחלקה הקרדיולוגית"

זמן צפייה: 03:09

ראש הממשלה בנימין נתניהו עבר הלילה (ראשון) בהצלחה ניתוח להשתלת קוצב לב. בסביבות השעה 2:00 בלילה הוא הובהל לבית החולים שיבא תל השומר בפעם השנייה תוך שבוע בלבד, כאשר המכשיר שהותקן לניטור קצב ליבו התריע על הפרעה. במשאל טלפוני הלילה אישרו השרים את מינויו של סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין לממלא מקום ראש הממשלה. הדיונים הביטחוניים שתוכננו להיום אצל ראש הממשלה נדחו, וגם ישיבת הממשלה נדחתה. מסתמן כי הרופאים ימליצו לנתניהו להישאר הלילה להשגחה בבית החולים.

לאחר ביצוע ההליך נמסר מהמרכז הרפואי שיבא: "במהלך הלילה התריע מכשיר הניטור של ראש הממשלה נתניהו על הפרעת קצב בליבו. בהמלצת רופאיו, הוחלט להשתיל בליבו קוצב לב. ההליך התבצע תחת טשטוש, ע"י פרופ' רועי בינרט ופרופ' איל נוף, ועבר בהצלחה, ללא סיבוכים. מצבו הרפואי של ראש הממשלה טוב, והוא ישאר להשגחה במחלקה הקרדיולוגית בשיבא".

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "‏ההליך הרפואי שעבר ראש הממשלה הסתיים בהצלחה. ‏ראש הממשלה חש בטוב וישאר בבית החולים שיבא להשגחה, והוא צפוי להשתחרר בהמשך היום". ראש האופזיציה יאיר לפיד כתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: "שולח הבוקר איחולי בריאות איתנה לראש הממשלה. אלו ימים קשים למדינת ישראל אבל עוד לא מאוחר להביא רפואה גם לחברה הישראלית".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2307230643' autoplay='0' credit='' desc='הצהרת הרופאים בשיבא: "ההשתלה עברה בצורה חלקה ללא כל סיבוכים"' poster='' kid='1_dj6qyl2x' duration='62']

פרופ' רועי בינרט, מנהל המכון להפרעות קצב בשיבא, ופרופ' איל נוף, מנהל שירות אלקטרופיזיולוגיה פולשנית בשיבא, מסרו הבוקר: "ראש הממשלה הגיע בשעות הלילה לבית החולים שיבא מכיוון שזיהינו במנטר התת-עורי שהשתלנו בגופו הפרעת קצב זמנית שאירעה במהלך מוצאי שבת, והוא עבר הליך של השתלת קוצב לב. ההשתלה עברה בצורה חלקה ללא כל סיבוכים, הוא לא נמצא במצב מסכן חיים, הוא מרגיש מצוין וחוזר לשגרת יומו".

"ראש הממשלה נמצא כרגע בחדר עם מאבטחים שלו ומשפחתו ומתאושש. הוא בהכרה מלאה. כפי שאמרנו, רה"מ הגיע לבדיקות בשבוע שעבר. בדיקת צינתור חשמלי לא הצריכה קוצב, אך המנטר התת עורי הראה שיש חסם חולף של מערכת ההולכה של הלב ועל כן הוא הובהל להשתלת קוצב. ההפרעה הייתה מספר שניות בלבד, ובמידה וקצב הלב לא היה מתאושש היינו מגיעים למצב של קצב לב איטי עד לכדי אובדן הכרה וחלילה דום לב".

עוד הוסיפו הרופאים: "בשבוע שעבר הייתה הפרעה באק"ג. הבדיקה הפולשנית לא הצדיקה קוצב, אך כנהוג השתלנו מנטר תת עורי שהוכיח את הצורך בקוצב. במידה ולא היה מנטר תת עורי, ייתכן האירוע הזה היה עובר הפעם, אך בפעם הבאה הפסקת הדופק הייתה עלולה להיערך לזמן ממושך יותר והוא אולי היה בסכנה".

"סימני השאלה הם סימנים ברורים ומובנים לנו", אמרו, "יש הרבה מאוד מטופלים שמגיעים כפי שרה"מ הגיע לשיבא כשהדברים לא ברורים. אבחנת העבודה שלנו הייתה התייבשות. אבל, מכיוון שלנתניהו ישנה הפרעת הולכה באק"ג כבר עשרות שנים, אנחנו קיבלנו את ההחלטה ללכת לבדיקות יותר מקיפות, לעשות צנתור חשמלי ולבדוק האם הוא זקוק לקוצב לב או מנטר. הבדיקה הייתה תקינה ולכן השתלנו מנטר. לכן, כשראש הממשלה יצא מבית החולים ביום ראשון, אנחנו היינו בתחושה שהאירוע עצמו היה אכן אירוע משני להתייבשות. לא יכולנו לשלול בוודאות שאין הפרעת הולכה חולפת".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2307230642' autoplay='0' credit='' desc='נתניהו: "אני מרגיש מצוין אבל מקשיב לרופאים שלי"' poster='' kid='1_ygixa1sp' duration='36']

לפני שיצא לבית החולים מסר נתניהו: "לפני שבוע שמו לי מכשיר ניטור, המכשיר הזה צפצף הערב ואמר שאני צריך לקבל קוצב לב, ואת זה אני צריך לעשות עוד הלילה. אני מרגיש מצוין אבל מקשיב לרופאים שלי. עד לדקות האחרונות אני מדבר עם עמיתיי, ואני מקווה שתושג הסכמה, אבל בכל מקרה הרופאים אומרים לי שאני אהיה חופשי מחר אחר הצהריים כבר ואשתחרר מבית החולים, ואוכל להגיע לכנסת להצבעה".

רה''מ בנימין נתניהו
רה''מ בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

כזכור, כאשר נתניהו אושפז לפני כשבוע, מלשכתו ומבית החולים שיבא נמסר כי הוא הגיע למרכז הרפואי בעקבות התייבשות, אך הוא טופל במחלקה הקרדיולוגית, ולאחר האשפוז הושתל בגופו הולטר תת-עורי, אשר נועד לנטר את פעילות הדופק. המכשיר הזה כאמור צפצף במהלך סוף השבוע, ואז הוחלט לבצע השתלת קוצב לב.