קרבות בלשכת נתניהו: השבעת הממשלה צפויה להידחות

כל אנשי הלשכה נשלחו לבדיקת פוליגרף, על רקע הסכסוכים וההדלפות לתקשורת, ובליכוד הודיעו היום כי כולם יצאו דוברי אמת - כך שנדמה שהתעלומה לא נפתרה. בקואליציה שואפים להשביע ממשלה ביום חמישי הבא - אך ייתכן שזה יקרה רק ביום שני שלאחר מכן

זמן צפייה: 04:59

הקרבות בלשכת ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו גם הערב (שלישי), וכפי שפורסם בחדשות 13 - כל אנשי הלשכה נשלחו לבדיקת פוליגרף, על רקע הסכסוכים וההדלפות לתקשורת, ובליכוד הודיעו היום כי כולם יצאו דוברי אמת.

בין האנשים שנשלחו לבדיקת פוליגרף נכללים המקורבים ביותר לנתניהו, בהם יונתן אוריך, טופז לוק, צחי ברוורמן, יוסי שלי ואיקי כהן, וזה הגיע עד לרמת מזכירות הלשכה. כולם כאמור יצאו דוברי אמת, כך שנראה שהתעלומה שנתניהו ניסה לפתור בנוגע למקור ההדלפות והסכסוכים הפנימיים - לא נפתרה.

הסוגיה הזו משאירה שאלות פתוחות, כמו איך זה ישפיע על הרכב הלשכה ברגע שנתניהו יאייש סופית את התפקידים, וגם האם למנות או לא את גלית דיסטל-אטבריאן לתפקיד בממשלה, מכיוון שהיא מסוכסכת עם אנשי הלשכה, וזו ככל הנראה שאלה שעלתה בבדיקות הפוליגרף.

ח''כ גלית דיסטל אטבריאן
ח''כ גלית דיסטל אטבריאן

באשר לשאלה מתי נתניהו ייכנס חזרה ללשכת ראש הממשלה, ההסכמות שהושגו היום עם האופוזיציה מאפשרות לסמן שני תאריכים בלוח הזמנים. בקואליציה אומרים שלמרות שמתאפשרת להם דחייה קלה הם עדיין שואפים שהשבעת הממשלה תיערך ביום חמישי הבא, כלומר במהלך השבוע תושלם החקיקה וביום חמישי תיערך השבעה.

אפשר גם לסמן את יום שני שלאחר מכן, בתחילת ינואר 2023, וזה יקרה אם יתעכבו עם החקיקה או עם חלוקת התפקידים הפנימית בליכוד. בינתיים, נתניהו צפוי להודיע מחר לנשיא המדינה יצחק הרצוג כי עלה בידו להרכיב ממשלה.

איתמר בן גביר
איתמר בן גביר | צילום: חדשות 13

מוקש אחרון עלול להיות דרישתו של השר המיועד לביטחון לאומי איתמר בן גביר לזכות וטו בוועדת השרים לחקיקה, והצדדים צפויים להמשיך ולנהל שיח בנושא, אך עד כה אין הסכמות.

חוק בן גביר לתיקון פקודת המשטרה עבר היום בקריאה ראשונה, ברוב של 63 תומכים מול 53 מתנגדים. יו"ר הכנסת הזמני ח"כ יריב לוין אמר כי "גובש סיכום - המשך החקיקה בכנסת יחודש ביום שני בישיבת המליאה. גם דיוני הוועדות שיתקיימו עד אז יתקיימו בשעות היום ולא בלילה. השר המסכם יוכל לסכם בחצי שעה את הדיון".