לקראת פרסום תוכנית השלום: נתניהו נפגש עם שליח ארה"ב למזה"ת

ראש הממשלה נועד עם ג'ייסון גרינבלט במעונו בירושלים. זאת, ברקע הכוונה לפרסם את "עסקת המאה" מיד לאחר פרסום תוצאות הבחירות. בהמשך צפוי גרינבלט להיפגש גם עם יו"ר כחול לבן בני גנץ

זמן צפייה: 00:26

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש היום (שישי) עם שליח ארצות הברית למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, במעון ראש הממשלה בירושלים. בפגישה נכחו גם שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן ושגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר. לשכת גנץ אישרה את הפרסום בחדשות 13, והודיעה כי התקבלה פניה לפגישה עם השליח האמריקני גרינבלט - ומועדה יימסר בהמשך.

בתום הפגישה כתב גרינבלט בחשבון הטוויטר שלו: "היה לי הכבוד להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו. שוחחנו על מערכת היחסים החזקה להפליא של ישראל וארצות הברית, על הסוגיות באזור ועל מאמצי השלום".

אתמול בכירים ישראלים מסרו כי גרינבלט יגיע לביקור בישראל בעקבות הבחירות, וכי הוא צפוי להיפגש בנפרד עם ראש הממשלה נתניהו ועם יו"ר כחול לבן בני גנץ. לפי הבכירים, מטרת הביקור היא לבחון אם קיימים תנאים לפרסום תוכנית השלום האמריקנית - חרף תוצאות הבחירות בישראל.

לכתבות נוספות בנושא: 

"גרינבלט יבקר היום בישראל; צפוי להיפגש עם נתניהו וגנץ בנפרד"

טראמפ על הבחירות: "התוצאות צמודות – לא שוחחתי עם נתניהו"

שר החוץ האמריקני לשעבר: "נתניהו ניסה לרמות את טראמפ"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שליח ארצות הברית למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט, רון דרמר, דייויד פרידמן
ראש הממשלה בנימין נתניהו, שליח ארצות הברית למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט, רון דרמר, דייויד פרידמן | צילום: קובי גדעון /לע''מ

אתמול התייחס נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למערכת הבחירות בישראל, ואמר: "התוצאות צמודות מאוד, נראה מה יהיה". טראמפ הוסיף כי "לא שוחחתי עם נתניהו - מערכת היחסים שלנו היא עם מדינת ישראל".

לפני כשבועיים פורסם כי גרינבלט החליט לפרוש מתפקידו בבית הלבן, ויעזוב את ממשל טראמפ בשבועות הקרובים. פקיד בכיר בממשל האמריקני אמר כי גרינבלט ימשיך בתפקידו עד לפרסום תוכנית השלום למזרח התיכון שתושק זמן קצר לאחר הבחירות בישראל.

עוד הוסיף הפקיד הבכיר כי הסיבה להחלטתו של גרינבלט נובעת ממניעים אישיים ומשפחתיים בלבד. לדבריו, היועץ הבכיר התכוון במקור למלא את תפקידו לפרק זמן של שנתיים בלבד, אולם הוא מכהן בו כבר קרוב לשלוש שנים.

לאחר עזיבתו של גרינבלט, יועברו רוב סמכויותיו לאבי ברקוביץ', סגנו של ג'ארד קושנר, היועץ הבכיר של הנשיא טראמפ - ושאר הסמכויות יועברו לשליח האמריקני לנושא איראן בריאן הוק, ולשגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן.