פרשת נהגי רה"מ: ביהמ"ש הוציא צו מניעה המורה להחזירם לעבודה

בית הדין לענייני עבודה קבע כי יש להחזיר את נהגי ראש הממשלה שהוזזו מתפקידם בחזרה לעבודתם. זאת, לאחר שפנו הנהגים בבקשה לצו מניעה. בניגוד לעמדת רה"מ, המדינה תמכה בבקשתם בשל היותם עדי תביעה בתיק 1000 נגד נתניהו

זמן צפייה: 00:57

בית הדין לענייני עבודה הוציא הערב (שלישי) צו מניעה המורה להחזיר את שלושת נהגי ראש הממשלה שהוזזו מתפקידם. מוקדם יותר היום פורסם כי המדינה תמכה בצו המניעה וטענה כי יש לקבל חזרה את הנהגים - בניגוד לעמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת בשל היותם עדי תביעה במשפטו של ראש הממשלה.

שלושת הנהגים הגישו בשבוע שעבר לבית הדין לעבודה בקשה לצו מניעה באמצעות עורכת דינם סיגל פעיל. הם דרשו לחזור באופן מיידי לעבודתם בהתאם להנחיית המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, גיל לימון והיועצת המשפטים של משרד הממשלה. במשרד ראש הממשלה לא היו מעוניינים להחזירם באופן קבוע לנהוג בשיירה.

רה''מ בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים
רה''מ בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

כזכור, במשרד ראש הממשלה הודיעו לאותם שלושה נהגים כי הם מוזזים מתפקידים, כך שתנאיהם נפגעים, והעילה הלא רשמית הייתה כי הם נהגו גם עבור ראשי הממשלה לשעבר נפתלי בנט ויאיר לפיד.

עם זאת, כפי שנחשף בחדשות 13, הנהגים הוותיקים הם עדי תביעה נגד נתניהו בתיק 1000 (תיק המתנות) - והשלושה העידו נגד גרסתו במשטרה. תחילה, העילה הלא רשמית של לשכת ראש הממשלה הייתה כי השלושה הוזזו מתפקידם כיוון שנהגו גם עבור ראשי הממשלה לשעבר נפתלי בנט ויאיר לפיד.

בחקירתו במשטרה במסגרת תיק 1000, נתניהו טען כי הוא קנה סיגרים רבים מכיסו, ואלו שקנו לו אותם אלו אותם נהגים. כשהנהגים נקראו לחקירה הם הכחישו את טענותיו של נתניהו, פרט לנהג אחד, ובחודש הבא הם צפויים להעיד במשפטו.

בנימין נתניהו בית משפט בית המשפט תיקי האלפים
נתניהו עם אנשיו בבית המשפט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לפני כשבועיים המשנה ליועמ"שית עו"ד לימון בחן את ההחלטה בדבר הפסקת עבודתם של הנהגים, ובמסגרת הבירור עלה כי ההנחיה על כך ניתנה על ידי ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, בסתירה להסדר ניגוד העניינים עליו חתם, אשר כולל מגבלה בנוגע להחלטות הקשורות בעדים או בנאשמים במשפטו של ראש הממשלה.

בעקבות זאת פנה עו"ד לימון למנכ"ל משרד ראש הממשלה ומסר כי ככל שהדברים נכונים, יש לבטל את ההחלטה להפסקת כהונת הנהגים. בניגוד להנחיה זו של המשנה ליועצת, במשרד ראש הממשלה הודיעו לנהגים כי הם יוכלו להישאר באגף התחבורה - אבל לא ישובו להיות נהגים בשיירת ראש הממשלה.