בנט: "ראוי ששני הצדדים יגלו מנהיגות - כדי למנוע מלחמת אחים"

בהודעה מטעמו של ראש הממשלה לשעבר נמסר כי הכיוון המסתמן של מתווה הנשיא נראה "מאוזן וטוב", והוסיף כי יש לאמץ אותו. "כאשר דיברתי בעבר על סכנת חורבן הבית מבפנים בפעם השלישית, היו כאלה שחשבו שאני מגזים. היום כולם כבר מרגישים את הסכנה"

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: רויטרס

בהודעה מטעמו של ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט נמסרה הבוקר (שלישי) עמדתו בנוגע לדיווחים על מתווה נשיא המדינה יצחק הרצוג לפשרה בין הקואליציה לאופוזיציה על המהפכה המשפטית. "הכיוון המסתמן של מתווה הנשיא נראה מאוזן וטוב", מסר בנט, ויש לאמץ אותו".

"כאשר דיברתי בעבר על סכנת חורבן-הבית-מבפנים בפעם השלישית, היו כאלה שחשבו שאני מגזים. היום כולם כבר מרגישים את הסכנה", הוסיף בנט, "לכן ראוי ששני הצדדים יגלו מנהיגות, יבינו שחייבים להתפשר, ויאמצו את המתווה, כדי למנוע מלחמת אחים. במגילת אסתר, כמו היום, אויבנו ניסו לנצל פיצול פנימי בעם שלנו, על מנת לפגוע בנו. כמו אז, כך היום, לא נאפשר זאת".

הבוקר פורסם ב"ידיעות אחרונות" תוכן "טיוטת מתווה הנשיא", אך במהרה נמסר מבית הנשיא כי הפרסומים אינם על דעת הנשיא ומי מטעמו. "יובהר ויודגש כי לא מדובר במתווה נשיא המדינה", נמסר, "מדובר בהצעה אחת מתוך רבות שהועברו בשבועות האחרונים ע״י חוקרים ואקדמאים ממכונים שונים. נשיא המדינה טרם גיבש מתווה סופי ולאחר שיגובש הנשיא יציג אותו לאזרחי ישראל".

נשיא המדינה יצחק הרצוג
נשיא המדינה יצחק הרצוג | צילום: רויטרס

שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן מסרו תגובה משותפת: "אנו שמחים על הבהרת הנשיא כי מה שהתפרסם כ"מתווה הנשיא" אינו על דעתו או מטעמו. מלבד זאת, כפי שברור לכל קורא, אותו "מתווה" הוא עיקור של הרפורמה מתוכנה היסודי.

"הנשיא אמר בנאומו כי יעשה כל מאמץ להביא את הצדדים להסכמות", הוסיפו, "בירכנו ועודנו מברכים על מאמציו אלה של הנשיא, והקדשנו, ביחד ולחוד, שעות וימים כדי להידבר עם כל גורם שהראה נכונות לנהל שיח רציני בעניין. בנוסף ידוע לנו כי גופים רבים, היו מעורבים בניסיון להגיע למתווה מוסכם, בבית הנשיא ומחוצה לו".

"יש קונצנזוס נרחב, גם בציבור, גם באקדמיה, גם בהייטק ובכלכלה וגם בקרב חברי הכנסת על הצורך ברפורמה רחבה ומקיפה וגם על העקרונות היסודיים שלה", סיכמו לוין ורוטמן, "לאחר ימים רבים של דיונים ניתן לומר בבירור כי ישנן הסכמות רחבות בהישג יד, כאלה שלא יעקרו את הרפורמה מעיקריה וייהנו מקונצנזוס רחב. נמשיך בקידום החקיקה כמתוכנן, ונמשיך בנסיונות להגיע להסכמות רחבות בדיוק כפי שעשינו בחודשים האחרונים".

Whatsapp Image 2023 01 29 At 2
יו''ר ועדת החוקה שמחה רוטמן ושר המשפטים יריב לוין | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אמש, כזכור, פורסם במהדורה המרכזית כי בשעה שהנשיא הרצוג מנסה לתווך שוב בין הצדדים, וצפוי להציג בקרוב את מתווה הפשרה החדש שלו, ראש הממשלה בנימין נתניהו פועל לשכנע את השר לוין להתגמש במגעים מול הרצוג. בלב המחלוקת: הרכב הוועדה לבחירת שופטים ושיטת המינוי.